Doc. RNDr. Anna Putnová, Ph. D. MBA

  • TOP 09
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,92. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

10.04.2013 11:07:37 - aneta J.

RE: maturita z matiky

Proč je pro vás tak důležitá maturita z matiky? chápu, že matika je základ všeho a jde v ní i o základní logiku, ale na druhou stranu pr mnohé není matika prioritní. proč má být třeba na zdravotních školách? Já osobně jsem studovala veřejnou správu a matiku jsme měli 2x týdně-tedy základy. Jak mám pak skládat stejnou maturitu z matiky jako student ekonomie? Podle mě možnost výběru dobrá varianta, proč podle vás nikoliv?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

12.04.2013 18:14:08 - Doc. RNDr. Anna Putnová, Ph. D. MBA
Vážená paní Aneto,

matematiku jako povinný předmět prosazuji nejenom v období svého politického působení, ale již mnohem dříve jako vysokoškolská pedagožka. Matematika je disciplína, která vede děti a studenty ke strukturovanému myšlení, posiluje logické uvažování i abstraktní představivost. Věnovat se výuce matematiky, klást na ni důraz, znamená zvyšovat vzdělanost společnosti. To je hlavní smysl matematiky ve školách. V důsledku to znamená např. prevenci před matoucími a ošidnými marketinkovými taháky na finanční produkty, které často lidi vlákají do insolvenční pasti. Pro běžný praktický život je počtářská zdatnost nutností, která umožňuje lépe se orientovat v každodenních činnostech. Posiluje sebevědomí a svobodu člověka, který je schopen spočítat či logicky zvážit svoje všední rozhodování, bez ohledu na vnější tlaky.

Toto a další aspekty mě vedou k tomu, abych usilovala o prosazení matematiky v maturitní zkoušce. Nelze domnívám se rozhodnout, zda je důležitější znát cizí jazyk nebo mít alespoň základní technické a logické znalosti představované na středních školách matematikou. Maturant by měl alespoň v minimální míře splňovat oboje.

Nicméně od začátku také říkám, že budou školy, které nebudou nuceny vystavit svoje studenty zkoušce z matematiky, pokud nemají dostatečnou hodinovou dotaci matematiky během studia. To se může týkat např. uměleckých či zdravotních škol.

S přátelským pozdravem

Anna Putnová