Bárta proto upozornil na to, že musí dojít ke snížení nákladů. Už naprojektované, ale nezahájené stavby se proto musely přeprojektovat, aby byly levnější. Bárta také v souvislosti s R6 loni na podzim řekl, že bude v místě uvažovat o instalací vah kvůli přetíženým kamionům. Z mýtného by se získávaly rychlé peníze na výstavbu.
„Máme ambici na kritické úseky dostat průjezdné váhy tak, abychom přetíženou nákladní přepravu umravnili do alespoň trochu únosné míry. Za druhé diskuze o zpoplatnění R6, minimálně v kritických úsecích, vytvořit i určitý ekonomický tlak využívání této dopravní tepny z hlediska nákladní silniční přepravy," uvedl tehdy Bárta. Dnes by měl říci, zda záměr vyšel.
Podle některých odhadů by se z plánovaných 25 miliard korun na dostavbu R6 dalo ušetřit až pět miliard korun. Jenže ministerstvo prý má další plán, dnešní schůzka má pak vysvětlit podrobnosti.
V programu se má objevit i debata o uzavřené vlečce, vedoucí do stáčírny minerálních vod v Kyselce.
Čtěte také:
- Ministerstvo se prý seklo: Brno úpí zácpami po zpoplatnění dálnice
- Levnější dálnice? Bárta přemýšlí o čínských firmách
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb