Generální ředitel ŘSD navštívil ústeckého hejtmana

14.08.2021 10:33 | Komerční článek

Hejtman Ústeckého kraje Jan Schiller se sešel s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic Radkem Mátlem, aby prodiskutovali zejména realizaci a přípravu staveb v kraji. Hlavním bodem jednání, kterého byl přítomen také ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský, byla příprava tunelu v Bílině.

Generální ředitel ŘSD navštívil ústeckého hejtmana
Foto: Hans Štembera
Popisek: Generální ředitel ŘSD Radek Mátl

Situace v Bílině se řeší již několik dekád, nyní se rýsuje finální řešení. „Ekonomika stavby byla problémem každé varianty, kterou jsme nechali zpracovat. V současné době jsme ale připravili další projekty na silnici I/13, jako je stavba Kladrubské spojky nebo úpravy umožňující zrychlení na vybraných úsecích. Ze širšího hlediska tak silnice získala větší význam, což se dá promítnout i do ekonomiky stavby v samotné Bílině,“ shrnul současný stav generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl.
 
 
 
Podle něj nyní bude záležet na Centrální komisi Ministerstva dopravy, jestli tunelové řešení schválí. Tunel by měl být přes tři kilometry dlouhý, dvoutubusový se dvěma jízdními pruhy v každém směru.
 
„My samozřejmě budeme usilovat o schválení záměru projektu a projekt podpoříme, jak jen to bude možné,“ slíbil ústecký hejtman Jan Schiller.
 
 
Podle generálního ředitele Radka Mátla bude i přes schválení záměru projektu složité najít tak obrovskou sumu na realizaci, neboť stavba nebude moci být dotovaná z evropských fondů. Kromě řešení tunelu v Bílině představil ředitel Správy Chomutov také další připravované stavby v kraji, zejména dostavbu dálnice D7.
 
Dalším tématem byla vedle výstavby nových silnic také správa stávajících komunikací. „Do oprav a kompletní údržby silnic a dálnic v kraji ročně investujeme téměř miliardu korun, což je částka odpovídající tomu, abychom udrželi silnice v dobrém stavu,“ informoval ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský. Podle něj by větší investice neměly význam s ohledem na množství možných oprav a průjezdnost. „Nemůžeme naráz opravovat všechny silnice v kraji,“ dodal.
 
Závěr společného jednání patřil možným vizím v oblasti dopravy na území Ústeckého kraje. Velký význam bude mít chystaná vysokorychlostní trať Praha–Drážďany, která možná vyvolá i investice v silniční infrastruktuře.
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…