Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo dálnici D7 u Panenského Týnce

20.12.2021 13:59 | Tisková zpráva

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo dálnici D7 u Panenského Týnce. V rámci stavby došlo ke zkapacitnění bývalé dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7.

 Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo dálnici D7 u Panenského Týnce
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

„Vzhledem k vysokému nárůstu zejména kamionové dopravy již stávající silnice I/7 kapacitně nedostačuje a nesplňuje požadavky na plynulost a bezpečnost provozu. Nevyhovující je zejména šířkové uspořádání a úrovňové křížení s ostatními komunikacemi. Všechny tyto nedostatky nová dálnice na úseku u Panenského Týnce odstranila. Silnice I/7 však takto nepostačuje v celém úseku mezi Slaným a Postoloprty a bude tedy kompletně přebudována na dálnici. U Loun již výstavba probíhá a hned začátkem příštího roku chceme začít stavět dálnici D7 i na obchvatu Chlumčan. V roce 2023 pak máme v plánu zahájit další tři úseky mezi Slaným a Panenským Týncem,“ představil plány na dostavbu dálnice D7 generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Důvodem výstavby dálnice D7 je také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z největších v České republice.

Hlavní silniční tah Praha – Chomutov – hranice se Spolkovou republikou Německo umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení Prahy a severozápadních Čech s oblastí Saské Kamenice a návazně se státy Evropské unie.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 153,5 km dálnic a 63,8 km silnic I. třídy. Celkem se v letošním roce zprovozní 46,5 km dálnic a 22,7 km silnic I. třídy.

D7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu
Hlavní trasa:

  • délka: 3,5 km
  • kategorie: R 25,5,/100
  • počet stavebních objektů: 77

Zhotovitel: Vodohospodářské stavby s. r. o., Doprastav, a.s., Doprastav CZ, s.r.o.
Cena stavby dle smlouvy: 685 mil. Kč bez DPH
Termín realizace: 2019–2021

mapa

Stavba je spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava ve výši 61 % ze způsobilých výdajů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Výkupné

Kolik by se mělo platit za jednoho nepřijatého migranta a komu? Kdo bude rozhodovat a kontrolovat komu a na co byly peníze přiděleny? A není tak trochu jak obchodovat s býlím masem?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Podíl nelegálního hazardu na trhu je do pěti procent

13:04 Celní správa: Podíl nelegálního hazardu na trhu je do pěti procent

V průběhu dubna 2024 proběhla na území Jihomoravského a Moravskoslezského kraje rozsáhlá kontrolní a…