Jedním z důvodů byla i novela zákona o ochraně spotřebitele, která od 15. ledna 2014 stanovila pořadatelům organizovaných akcí a prodávajícím nové oznamovací povinnosti vůči kontrolnímu orgánu a informační povinnosti vůči spotřebitelům. V průběhu roku tak oznámilo celkem 66 pořadatelů konání více než 27 600 předváděcích prodejních akcí. Na trhu však působí i firmy, které organizované akce nehlásily, po jejich skončení a uzavření smluv se spotřebiteli ani s kontrolními pracovníky nekomunikují, mění sídlo i název, takže jsou nedohledatelné a pohledávky vůči nim jsou v podstatě nevymahatelné. „Přestože novela některé problémy spojené s organizovanými akcemi zmírnila a poskytla České obchodní inspekci větší přehled o podnikatelských aktivitách provozovaných mimo obchodní prostory, není všespasitelná. A také nezbaví nikoho odpovědnosti za důsledky vlastních neuvážených rozhodnutí. Dokud budou spotřebitelé pozvání na tyto akce přijímat a uzavírat nevýhodné smlouvy na předražené zboží průměrné kvality a neověřených vlastností, počet akcí a jejich pořadatelů, schopných pro co největší zisk udělat cokoliv, se nesníží. A to bez ohledu na to, jak časté budou kontroly a jak vysoké budeme ukládat pokuty. Opakovaně doporučujeme zejména seniorům, a to i na preventivních přednáškách, aby na tyto vysoce rizikové akce nechodili. Jedině tak se vyhnou případnému psychickému nátlaku prodávajících a možné finanční ztrátě,“ říká Mojmír Bezecný, ústřední ředitel České obchodní inspekce.
V období od 1. 1. do 31. 12. 2014 bylo v rámci kontrolní akce provedeno celkem 683 kontrol, při kterých inspektoři ČOI ověřovali podmínky prodeje výrobků a služeb v rámci předváděcích prodejních akcí. Vedle odhalování užití zakázaných nekalých obchodních praktik, včetně praktik agresivních, byla v rámci prováděných kontrol věnována v roce 2014 pozornost hlavně plnění zákonem nově stanovených oznamovacích povinností, souvisejících s konáním organizovaných akcí.
|
Výsledky kontrol předváděcích akcí – rok 2014 |
||||
|
Inspektorát |
počet kontrol Tento článek je uzamčenČlánek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme. reklama
autor: Tisková zpráva Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz
Politické neziskovkyJak se pozná politická neziskovka? Kdo by to měl určovat? Protože podle mě je politicky orientovaná většina neziskovek. Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.
Další články z rubriky
10:30 Státní pozemkový úřad dokončil pozemkové úpravy v BousíněVýsadba Aleje svobody 2025, která o víkendu spojila obce Bousín a Repechy na Prostějovsku, završila … reklama
reklama
| |||




