Děkuji za slovo, pane předsedající, a zdravím vás. Zdravím také pana ministra, zdravím ctěné kolegyně, ctěné kolegy.
Já bych možná trochu nečekaně navázal na diskuzi, včerejší diskuzi o kohezních prostředcích, o srovnávání regionálních rozdílů. Chtěl bych na tomto zákonu vyzdvihnout tu tzv. indexaci, musím říct, konečně... Do této doby ministerstvo školství v tomto ohledu nepřistupovalo na základě regionálních specifik k tomu rozdělování finančních prostředků do republiky. Ta indexace zohledňuje sociálně znevýhodněné, tedy žáky nebo jejich počet, ve škole tím, že zvyšuje platbu na žáka. Je to samozřejmě vyvolané tím, že doposud se tak dělo na základě, řekněme, nějakých dotačních prostředků, které teď tedy... Ale jejich výplata končí od nového školního roku.
Konečně se tady zavádí systémový krok. To vítám. Ale chtěl bych vůči ministerstvu školství vznést, řekněme, nějaký apel, aby se s touto indexací pracovalo šířeji, protože jsou jasné indicie, kde jsou ve školství problémy. Zatím musím říct, že se vlastně spíše řeší problémy v oblasti centrálních Čech, Prahy a okolí, kde se řeší problémy s nedostatkem míst na školách v souvislosti s koncentrací, vysokou koncentrací obyvatel v tomto regionu a sestěhováváním obyvatel z okolních krajů. Když se potom podíváme, kam ministerstvo školství investuje prostředky do infrastruktury školské, zjistíme, že to je právě do těchto oblastí, do Prahy a do středních Čech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV