Česká televize: Rok, kdy se mezi učebnice dostala i vzdělávací videa

02.04.2021 16:14 | Zprávy

V uplynulém roce se krátké vzdělávací pořady staly běžnou součástí distanční výuky. Na portálu ČT edu, který Česká televize spouštěla 1. 4. 2020, si doposud žáci a učitelé přehráli přes 1,5 milionu videí.

Česká televize: Rok, kdy se mezi učebnice dostala i vzdělávací videa
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova České televize na Kavčích horách

V posledních týdnech mají uživatelé největší zájem o materiály, které jim pomohou připravit se na přijímací zkoušky na střední školy a na maturity. Učitelé krom českého jazyka a matematiky využívají videa intenzivně i při výuce dějepisu, fyziky, přírodovědy nebo zeměpisu.

Distanční výuka klade na učitele nové nároky, a to také v podobě nutnosti střídat typy aktivit tak, aby i bez osobního kontaktu udrželi zájem a pozornost žáků. K výkladu proto připojují on-line cvičení, hry, čtení, nebo právě sledování krátkých vzdělávacích videí a následnou práci s nimi. „Z ročního fungování webu ČT edu je evidentní, že velká řada učitelů se opravdu snaží o to, aby hodiny žákům zpestřila a aby jim byla schopna probíranou látku předat poutavě i bez prezenční výuky. Vzdělávací videa zapojují buď přímo do distanční hodiny, nebo je žákům zadávají v rámci samostatné přípravy a o obsahu následně v hodině debatují,“ říká vedoucí projektu ČT edu Alžběta Plívová.

Roli videa jako nosiče vzdělávacího obsahu oceňuje i ředitel Národního pedagogického institutu Ivo Jupa: „Videa dětem umožňují pracovat se zajímavým obsahem, který primárně nevznikal jako učebnice, učení je pak velmi autentické. A protože se dané zdroje na ČT edu často netýkají jen jednoho předmětu, zasazují téma do širšího kontextu a propojují látky, které by se žáci jinak učili samostatně.“ Největší zájem mají uživatelé ČT edu nyní o pomoc s přípravou na přijímačky na střední školy a na maturity. „Vedle matematiky a češtiny jsou pak videa populární zejména tam, kde vyučující chtějí žákům předvést probíranou látku názorně, což výuka na dálku komplikuje, tedy například ve fyzice, zeměpise, a u žáků prvního stupně především v prvouce a přírodovědě nebo angličtině,“ doplňuje Plívová.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

JUDr. Pavel Blažek, Ph.D. byl položen dotaz

dotazy k vaší bitcoinové transakci

Dobrý den, můžete mi vysvětlit, za co přesně jste peníze dostal? A proč jste je přijal? To je běžná praxe, že berete peníze od kohokoliv? Dost pochybuju, že vám je dává jen tak. A taky by mě zajímalo, co jste z celé transakce měl vy sám? Nebo to máme věřit, že jste tak riskoval pro nic nebo že jste ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

FNUSA otevřela vlastní kavárnu

20:16 FNUSA otevřela vlastní kavárnu

Bistro u sv. Anny oslavilo své čtvrté narozeniny otevřením další provozovny.