Stropní konstrukci nad vestibulem stanice metra Florenc tvoří 131 předepjatých nosníků, monolitická deska, která se nachází pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici, a nad nimi hydroizolační souvrství. Všechny nosníky i monolitickou desku je nutné vyměnit kvůli rozsáhlé korozi. Potvrdilo to několik diagnostických šetření, statický posudek i výsledek odborného průzkumu, který realizoval i Kloknerův ústav ČVUT v Praze. Rozsah koroze je jednak důsledkem záplav, které v roce 2002 masivně zasáhly i stanici Florenc, navíc provedená šetření ukázala, že při stavbě stropní konstrukce nebyl použit materiál o takové tloušťce, jakou požadoval projekt. Hydroizolační vrstva na některých místech navíc již neplní svoji funkci na 100 %, a do vestibulu stanice zatéká. V rámci této investiční akce DPP proto do hloubky dvou metrů kompletně vymění také hydroizolační vrstvy stropu stanice, ve kterých jsou vedeny inženýrské sítě. Rekonstrukce hydroizolace bude probíhat po etapách společně s jejich přeložkami tak, aby zůstala zachována obslužnost okolí stanice metra a autobusového nádraží.
DPP kromě toho zmodernizuje veřejné prostory podchodu a vestibulu stanice metra Florenc, ale
i technické zázemí. Stanice Florenc dostane nové úspornější LED osvětlení, DPP v ní vymění rozvaděče, napájení informačního systému, řídícího systému osvětlení a sdělovacích zařízení. V neposlední řadě DPP kompletně vymění stávající hliníkové podhledy za nové, opraví průsaky, obklady stěn a dlažbu, zrepasuje prosklené stěny. Postará se také o kamennou mozaiku „Bitva
o Sokolovo“ akademického malíře Oldřicha Oplta a Saura Ballardiniho. Mozaiku nechá DPP odborně zrestaurovat, včetně bronzové pamětní desky a doplnit chybějící části. Z důvodu stavebních prací bude nutné část mozaiky sejmout, po dokončení její restaurace ji odborní pracovníci opět naistalují. Třetí částí této rozsáhlé investiční akce je vybudování dvojice eskalátorů místo pevného schodiště u výstupu z vestibulu v Křižíkově ulici směrem k ÚAN Florenc.
Tři hlavní etapy prací – první dvě potrvají minimálně 25 měsíců
První etapu prací zahájí stavební společnosti nad nejjižnější částí stropní desky stanice metra Florenc, v místě dosavadního parkoviště autobusů, mezi železniční tratí, Wilsonovou ulicí
a opěrnou stěnou. Stropní deska se v těchto místech nachází v převážné míře nad neveřejnými částmi stanice. V prvních týdnech budou práce spočívat v přípravě plochy staveniště, výstavbě oplocení, budování přípojek, demolici objektu kočárovny, hloubení stavební jámy, zřízení pilot v souvislosti s mobilním zastřešením. Na konci března bude následovat výstavba provizorního zastřešení a přípravné práce pro vyzvednutí prvních nosníků. Samotné uvolňování a odřezávání nosníků přijde na řadu na začátku letošního května.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.