Ještě v roce 2008 byl tento poměr vyvážený, pracovních aktivit a rozhodnutí pro vlastní prospěch bylo „pouze“ 50%. Od vypuknutí ekonomické krize ale sdílení firemních hodnot stále klesá. To jsou výsledky analýzy více než 6500 zaměstnanců českých firem o průměrném věku 36 let. Profily zaměstnanců společnost Engage Hill nasbírala v letech 2008 – 2012 v rámci projektu Balance Management.
Lidé dělají pouze to, co musí
Chuť zaměstnanců angažovat se v oblastech, které jim nepřinesou osobní užitek, se v posledních pěti letech stále snižuje. V současnosti proto najdete stále méně kolektivů, které po večerech či o víkendu s nadšením řeší a plánují budoucí pracovní úspěchy a diskutují o společných hodnotách. Naopak přibývá zaměstnanců, kterým se práce přesčas nebo jakákoliv pracovní angažovanost “navíc” nevyplatí.
Do středu zájmu se stále více dostávají vnitřní potřeby zaměstnanců a jejich “osobní cena”. „Lidé potřebují něco znamenat, proto velmi citlivě vnímají, když jsou jen pouhým číslem na seznamu lidských zdrojů plnící obchodní cíle. Pokud lidé nenaleznou ocenění a zájem v práci, zcela přirozeně je hledají jinde. V práci pak dělají pouze to, co je nezbytně nutné, aby ji neztratili,“ vysvětluje autor analýzy Filip Brodan, ředitel společnosti Engage Hill.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva