Už v minulých týdnech našli shodu na řešení polohy nového nádraží jak krajští, tak brněnští zastupitelé. Má být umístěno u řeky ve variantě, která umožňuje snadné napojení severojižního kolejového diametru. Jeho vybudování podpořil při svém nedávném jednání se zástupci Jihomoravského kraje ministr dopravy Dan Ťok. Se studií proveditelnosti severojižního kolejového diametru (SJKD) počítá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), jejíž zástupci formulovali, jaké podklady potřebují k jejímu zpracování.
A právě k přípravě těchto podkladů pro zpracování studie proveditelnosti SJKD vzniká společná pracovní skupina Jihomoravského kraje a statutárního města Brna. Základním, již existujícím podkladem, je krajská studie z roku 2011, která prověřila trasu diametru, možnosti provozu a základní ekonomické hodnocení. V jedné části této plánované trasy je i jiná varianta řešení, která bude v nejbližší době prověřena z úrovně města Brna.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva