SŽDC: Díky přesmyku domažlické trati vznikne v Plzni dvoukolejná zastávka

05.04.2018 7:34

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) včera slavnostně zahájila třetí část modernizace uzlu Plzeň. V rámci výstavby takzvaného přesmyku domažlické trati vybuduje sdružení firem Swietelsky Rail CZ a Swietelsky stavební během 23 měsíců novou dvoukolejnou železniční trať v oblasti stávající zastávky Plzeň-Skvrňany. V Domažlické ulici pak vznikne přeložka silnice I/26 mimo obytnou zónu.

SŽDC: Díky přesmyku domažlické trati vznikne v Plzni dvoukolejná zastávka
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„Právě začínající stavba se poněkud odlišuje od předchozích dvou etap. Tentokrát půjde o určitou kombinaci modernizace, rekonstrukce a rozšíření stávající dopravní infrastruktury, a to jak železniční, tak i silniční,“ sdělil náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

„Pro nás tato stavba znamená zatím největší zakázku v českém železničním stavitelství. Umožňuje nám využít vysokou odbornost, vlastní stroje a technologie pro železniční i silniční stavby,“ uvedl Viliam Perknovský, jednatel a obchodní ředitel Swietelsky Rail CZ. Ta má ve sdružení Swietelsky Uzel Plzeň podíl 72 procent. Zbylých 28 procent připadá na sesterskou firmu Swietelsky stavební, zaměřenou na silniční a pozemní stavitelství.

„Nejnáročnější fází bude přestavba samotného „přesmyku“, kde se v jednom místě ve třech výškových úrovních zrekonstruují tři tratě a tři mosty prakticky bez přerušení provozu během většiny prací,“ uvedl David Sichrovský, ředitel stavby sdružení Swietelsky. Tyto práce skončí na podzim 2019, zatímco nová přeložka silnice Domažlická s nadjezdem vznikne ještě do konce letošního roku.

Součástí náročného projektu je také vybudování zastávky Plzeň-Skvrňany v nové poloze na přeložce. Dále dojde k výstavbě opěrných a protihlukových zdí, návěstních lávek, trakčního vedení a vybudování sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Postaví se rovněž nová silniční komunikace a ulice Na pile, Na výspě a Domažlická projdou rekonstrukcí. Úpravy se dotknou i Břeňkovy ulice.

Práce v nejdůležitější železniční křižovatce v regionu by měly skončit v říjnu příštího roku. Modernizace přesmyku umožní po dokončení, spolu s předchozími etapami, rychlejší průjezd vlaků Plzní. Na její konec navíc v budoucnu naváže připravovaná investiční akce Modernizace trati Plzeň – Domažlice – státní hranice. To vše zásadně urychlí a současně zkapacitní dopravu z Prahy do Bavorska.

Projekt Uzel Plzeň, 3. stavba – přesmyk domažlické trati je spolufinancovaný EU z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Celková předpokládaná výše nákladů na stavbu je 1 626 975 465 Kč. Míra podpory EU je 71,63 % ze způsobilých nákladů, čili výše dotace činí maximálně 35 761 031 EUR, tedy zhruba 993 870 576 Kč. Sdružení firem Swietelsky Uzel Plzeň zakázku vysoutěžilo za 1 084 873 302 Kč.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČD - Telematika slaví 30 let, více se chce zaměřit na zákazníky ze státní správy a kyberbezpečnost

19:15 ČD - Telematika slaví 30 let, více se chce zaměřit na zákazníky ze státní správy a kyberbezpečnost

V polovině dubna oslavila společnost ČD - Telematika již 30 let fungování. V posledních letech přito…