Správa železnic zohlednila připomínky dopravců a upravila stavební postupy při modernizaci hlavního koridoru

26.11.2022 12:11 | Tisková zpráva

Na základě opětovného jednání s dopravci Správa železnic upravila technologii prací na modernizovaném úseku mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí.

Správa železnic zohlednila připomínky dopravců a upravila stavební postupy při modernizaci hlavního koridoru
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Přijatá opatření mají za cíl minimalizovat komplikace na trakčním vedení při provozu elektrických vlaků. Úpravy jsou však spojeny s razantními změnami organizace výstavby, které jsou technologicky i finančně náročnější.

Na minimum byla zkrácena doba instalace tzv. hákovnic, které slouží především jako bezpečnostní prvek k ochraně zaměstnanců pracujících na trakčním vedení. Od jejich užití však není možné zcela upustit, protože některé stavební postupy tento způsob ochrany vyžadují. Změnou technologie došlo také k úpravám dopravních opatření. Jejich dodržování ze strany dopravců zajistí plynulejší provoz při průjezdu místem výluky. Případné nerespektování návěstí pro elektrický provoz by naopak způsobilo narušení harmonogramu modernizačních prací a vznik dalších omezení v dopravě.

Původně se předpokládalo osazení hákovnic od letošního listopadu do konce dubna příštího roku. Podle aktuálních stavebních postupů se jejich využití předpokládá pouze během několika dní.

Anketa

Skončí válka na Ukrajině v roce 2023?

57%
43%
hlasovalo: 17838 lidí

Níže uvádíme přehled prací na trakčním vedení v úseku Ústí nad Orlicí – odbočka Bezpráví – Brandýs nad Orlicí:

Odbočka Bezpráví

Práce na trakčním vedení budou prováděny od 3. do 18. prosince, hákovnice bude osazena jen v termínu od 4. do 8. prosince z důvodu bezpečnosti zaměstnanců. Třicetidenní práce v jarních měsících zahrnují osazení hákovnice pouze během tří dnů.

Železniční stanice Brandýs nad Orlicí

Od 27. listopadu do 18. prosince bude nutná jízda vlaků se staženým sběračem ve směru Choceň, bez instalace hákovnice. Dokončovací práce v únoru 2023 budou rovněž realizovány bez využití tohoto bezpečnostního opatření.

Celková rekonstrukce úseku by měla skončit v červnu příštího roku, následně se do své původní trasy vrátí dálkové expresy spojující Prahu s Brnem. Práce by již však neměly mít zásadní dopad na plynulost dopravy.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jaroslav Foldyna byl položen dotaz

školní docházka

K čemu by pomohlo, kdyby byla povinná školní docházka do 18? Tak by šli dotyční na sociálku o 3 roky později a mezitím by jen zabírali místa těm, co chtějí studovat. Teď se víc než kd jindy totiž ukazuje, že kapacity škol jsou nedostačující.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zoo Ostrava: Krajty zelené se poprvé rozmnožily

16:03 Zoo Ostrava: Krajty zelené se poprvé rozmnožily

Krajty zelené obývají v Zoologické zahradě a botanickém parku Ostrava jedno z akvaterárií v pavilonu…