Tomáš Tomeček letos se svou závodní tatrou dojel do Dakaru pro stříbrnou trofej

18.01.2018 13:33

Matador dálkových soutěží Tomáš Tomeček na desátém ročníku rallye Africa Eco Race získal stříbrnou trofej, když ve svém kamionu Tatra T 815 zcela sám bez dalších členů posádky překonal všechny nástrahy afrických dun. V cíli v senegalském Dakaru si tak mohl vychutnat další z triumfů své dlouhé závodní kariéry.

Tomáš Tomeček letos se svou závodní tatrou dojel do Dakaru pro stříbrnou trofej
Foto: CSG
Popisek: Tomáš Tomeček

Stále populárnější dálková soutěž Africa Eco Race, která navazuje na původní africkou rallye Dakar, byla svědkem výjimečného výkonu jezdce týmu Promet/Czechoslovak Group Tomáše Tomečka. Ten dovedl svůj závodní speciál Tatra T 815 s originálním tatrováckým dvanáctiválcovým motorem do cíle v Dakaru na druhém místě a na devátém mezi všemi automobily (osobní vozy i kamiony dohromady). Jeho výborný výsledek je ještě umocněn faktem, že se rozhodl jako vůbec první kamioňák v historii dakarských dálkových soutěží vyrazit do závodu zcela sám bez dalších členů posádky a tuto výzvu zvládl více než se ctí.

Tomáš Tomeček se závodu Africa Eco Race zúčastnil po osmé v řadě, a sám v kabině své tatry musel bojovat se silnou konkurencí včetně jednoho z nejlepších současných jezdců dálkových soutěží Gerarda De Rooye na Ivecu. O složitosti a náročnosti závodu svědčí i fakt, že jej dokončilo jen 60 procent účastníků. „Byl to jeden z nejpovedenějších závodů, jaké jsem v Africe zažil, nejen co do výsledku, ale i po pořadatelské a organizační stránce. Zároveň to byl pro jezdce zatím asi ten nejobtížnější,“ řekl Tomáš Tomeček. O to cennější je stříbrný stupínek v cíli.

Podle svých slov Tomáš Tomeček toužil už mnoho let vyrazit do závodu v kabině sám. Letos si to splnil. Přitom nemohl čerpat ze zkušeností jiných, protože nikdo před ním něco takového nezkusil. K navigaci používal stejný roadbook, jaký mají na svých strojích motorkáři: „Zjistil jsem, že motorkáři to mají úplně jinak, jsou daleko svobodnější. Moc se mi to líbilo, tohle jsem si vždycky přál,“ vysvětlil Tomáš Tomeček a naznačil, že by do příštího závodu znovu rád vyrazil sám. Pokud byl někdo před závodem k Tomečkovu „sólu“ skeptický, tak od druhé etapy, kdy se probojoval z devátého místa na druhé, nenechal svými předními umístěními nikoho na pochybách, že je ostříleným veteránem dálkových rallye.

Jak ale zdůraznil, do afrických dun a zrádných terénů si sám v kabině troufl a troufne pouze za volantem své klasické Tatry T 815 s tatrováckým vzduchem chlazeným dvanáctiválcem. Nejnovější elektronikou prošpikované kamiony v případě poruchy nedávají samotnému jezdci žádnou šanci dostat se z problémů. A druhé místo na letošní Africa Eco Race potvrdilo, že Tomečkova tatra připravovaná i za podpory kopřivnické automobilky Tatra Trucks je stále výkonným soutěžním nářadím. A také spolehlivým, mechanici týmu Promet/Czechoslovak Group dělali na soutěžní tatrovce jen běžnou údržbu a měnili poškozené pneumatiky. „Řídit tatru při takovémto závodě je opravdové potěšení, moc mě to baví a opravdu si to užívám. Navíc Africa Eco Race má výbornou atmosféru, pořadatelé i závodníci tu mají k sobě blízko a pomáhají si,“ dodal Tomáš Tomeček.

Tomáš Tomeček je zkušený pilot dálkových soutěží, má na svém kontě už dvacet dva startů, z toho jako pilot dosáhl s tatrou v rallye Dakar na stříbrnou i bronzovou příčku a jako navigátor stanul na stříbrném a také na tom nevyšším zlatém stupni vítězů. V rámci Africa Eco Race vyhrál třikrát, třikrát skončil druhý a dvakrát třetí, vždy za volantem své Tatry T 815 s tatrováckým dvanáctiválcem.

Tradičními hlavními sponzory a podporovateli závodního týmu Tomáše Tomečka jsou skupina Promet a holding Czechoslovak Group, jehož součástí je i kopřivnická Tatra Trucks. Tým podporují také společnosti Tawesco, Mann Hummel, Federal Mogul a další, mediálním partnerem týmu je Motorsport revue.

O holdingu CZECHOSLOVAK GROUP
CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu, který podporuje a dále rozvíjí aktivity tradičních českých a slovenských společností v oblasti civilní i obranné průmyslové produkce. Jeho portfolio zahrnuje výrobu a prodej strojírenských produktů pro automobilový, železniční a letecký průmysl či brzdových systémů pro kolejová vozidla, hodinářský průmysl, speciálních vozidel, terénních nákladních automobilů, zbraní a zbraňových systémů či munice. Skupina klade silný důraz na kvalitu svých produktů a služeb a na exportní aktivity. S produkty společností holdingu se lze setkat na všech kontinentech a počet jeho zákazníků se stále rozrůstá. Podniky holdingu CZECHOSLOVAK GROUP v roce 2017 zaměstnávaly více než 8000 osob a v roce 2016 vygenerovaly tržby v hodnotě 15,4 mld. Kč.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…