Trh s padělky se v Česku stále rozšiřuje, falzifikáty jsou už i v luxusních obchodech

22.04.2014 8:30 | Zprávy

Ačkoliv je padělané zboží typické nižší kvalitou materiálu i zpracováním, trh s falzifikáty se v ČR rozrůstá. Mezi nejčastěji padělané značkové zboží patří oblečení.

Trh s padělky se v Česku stále rozšiřuje, falzifikáty jsou už i v luxusních obchodech
Foto: Archiv
Popisek: Spodní prádlo - ilustrační foto

Téměř 42 % padělků zajištěných Českou obchodní inspekcí v roce 2013 byl právě textil. Imitace značkového textilu přitom většině zákazníků výrazně nevadí. Pouze třetina Čechů a Slováků odmítá padělky značkového oblečení. Vyplývá to z průzkumu agentury GfK, který byl realizován v listopadu 2013. Trh s falzifikáty se v posledních letech nejen rozšiřuje, ale také se přesouvá na nová místa. Neoriginální zboží proudí nově i do e-shopů, na turisticky exponovaná místa a do obchodů s luxusním zbožím.

Podle Miloslavy Fléglové z České obchodní inspekce (ČOI) se inspektoři stále častěji setkávají s falzifikáty v luxusních prodejnách v centrech měst a turisticky vytížených lokalitách. Zde přitom spotřebitelé automaticky očekávají nabídku značkových výrobků a jsou ochotni za ně také zaplatit. „V posledních letech Česká obchodní inspekce dostává více hlášení i na e-shopy či slevové portály, kde má zákazník minimální možnost si ověřit, zda se skutečně jedná o zboží odpovídající kvality,“ dodává Fléglová. Mezi nejčastěji padělané textilní značky v roce 2013 patřily Burberry, adidas či Louis Vuitton. Obchodníkům, kteří padělky disponují, přitom hrozí sankce v podobě zabrání zboží a následná pokuta (i opakovaně), a to až do výše 5 milionů korun.

Síť nepoctivých dodavatelů falzifikátů se podle expertů v Česku rozrůstá a s ní i propracovanost nekalých obchodních praktik. Prodejci, kteří chtějí zákazníkům prodávat stoprocentně ověřené originální zboží, musí proto kontrolovat dodavatele aktivněji. „Dodavatelů falešného značkového zboží je na tuzemském trhu čím dál více. Aby mohl prodejce opravdu ručit za originalitu oblečení, musí se o dodavateli řádně informovat a dožadovat se certifikátů pravosti. V případě jakýchkoliv pochybností je nutné se obrátit na centrálu dané značky a výběr dodavatele s ní konzultovat,“ upozorňuje Milan Kubaczka, provozovatel e-shopu Blackcomb.cz, který prodává značkové sportovní i módní oblečení. Prodejci také doporučují nespoléhat se pouze na e-maily či papírovou dokumentaci.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Pozitivní diskriminace

Na jednu stranu odsuzujete pozitivní diskriminaci, na druhou stranu vám nevadí, že se jí vaše vláda dopouští? Proč třeba neustále zvýhodňujete Ukrajince? Já to chápal zpočátku, ale po třech letech? A druhá věc, proč už se dnes nemůžou problémy nazývat skutečnými jmény, proč se kolem některých našlap...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Národní knihovna: Unikátní výstavní projekt KOSMAS 900

20:16 Národní knihovna: Unikátní výstavní projekt KOSMAS 900

Přijďte si připomenout autora nejstarší české kroniky a výjimečného intelektuála raného středověku, …