Trh s padělky se v Česku stále rozšiřuje, falzifikáty jsou už i v luxusních obchodech

22.04.2014 8:30 | Zprávy

Ačkoliv je padělané zboží typické nižší kvalitou materiálu i zpracováním, trh s falzifikáty se v ČR rozrůstá. Mezi nejčastěji padělané značkové zboží patří oblečení.

Trh s padělky se v Česku stále rozšiřuje, falzifikáty jsou už i v luxusních obchodech
Foto: Archiv
Popisek: Spodní prádlo - ilustrační foto

Téměř 42 % padělků zajištěných Českou obchodní inspekcí v roce 2013 byl právě textil. Imitace značkového textilu přitom většině zákazníků výrazně nevadí. Pouze třetina Čechů a Slováků odmítá padělky značkového oblečení. Vyplývá to z průzkumu agentury GfK, který byl realizován v listopadu 2013. Trh s falzifikáty se v posledních letech nejen rozšiřuje, ale také se přesouvá na nová místa. Neoriginální zboží proudí nově i do e-shopů, na turisticky exponovaná místa a do obchodů s luxusním zbožím.

Podle Miloslavy Fléglové z České obchodní inspekce (ČOI) se inspektoři stále častěji setkávají s falzifikáty v luxusních prodejnách v centrech měst a turisticky vytížených lokalitách. Zde přitom spotřebitelé automaticky očekávají nabídku značkových výrobků a jsou ochotni za ně také zaplatit. „V posledních letech Česká obchodní inspekce dostává více hlášení i na e-shopy či slevové portály, kde má zákazník minimální možnost si ověřit, zda se skutečně jedná o zboží odpovídající kvality,“ dodává Fléglová. Mezi nejčastěji padělané textilní značky v roce 2013 patřily Burberry, adidas či Louis Vuitton. Obchodníkům, kteří padělky disponují, přitom hrozí sankce v podobě zabrání zboží a následná pokuta (i opakovaně), a to až do výše 5 milionů korun.

Síť nepoctivých dodavatelů falzifikátů se podle expertů v Česku rozrůstá a s ní i propracovanost nekalých obchodních praktik. Prodejci, kteří chtějí zákazníkům prodávat stoprocentně ověřené originální zboží, musí proto kontrolovat dodavatele aktivněji. „Dodavatelů falešného značkového zboží je na tuzemském trhu čím dál více. Aby mohl prodejce opravdu ručit za originalitu oblečení, musí se o dodavateli řádně informovat a dožadovat se certifikátů pravosti. V případě jakýchkoliv pochybností je nutné se obrátit na centrálu dané značky a výběr dodavatele s ní konzultovat,“ upozorňuje Milan Kubaczka, provozovatel e-shopu Blackcomb.cz, který prodává značkové sportovní i módní oblečení. Prodejci také doporučují nespoléhat se pouze na e-maily či papírovou dokumentaci.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Vít Rakušan byl položen dotaz

Výjimka z migračního paktu

Zajímalo by mě, jak dlouho bude pro nás platit ta výjimka? Kdo a na základě čeho rozhodne o jejím skončení? A znamená to, že je podmíněna tím, že budeme přijímat uprchlíky z Ukrajiny?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hlídač státu: Stát dál obchoduje s firmami z Agrofertu, i když je premiér Babiš ve střetu zájmů

22:03 Hlídač státu: Stát dál obchoduje s firmami z Agrofertu, i když je premiér Babiš ve střetu zájmů

Stát dál obchoduje s firmami premiéra Andreje Babiše, i když to zákon přímo zakazuje, jak zjistil in…