Cílem akce bylo hledání cest pro systematický rozvoj sociálně emocionálních dovedností žáků zahrnujících například schopnost pracovat se svými emocemi, udržovat respektující vztahy, rozpoznat a uplatnit své silné stránky, plánovat, řešit problémy, zvládat náročné situace a další důležité měkké dovednosti jako nezbytného souboru dovedností pro život a práci v měnícím se světě.
Téma je důležité vzhledem k implementaci dlouhodobých strategií v oblasti duševního zdraví a zároveň je reakcí na výzvy spojené s pandemií, migrací a klimatickou změnou, které žáky nyní ovlivňují a s jejichž důsledky se budou muset v budoucnu vyrovnávat.
Probíhající změna českého kurikula, revize RVP (rámcových vzdělávacích programů), by měla rozvoj těchto dovedností výrazně podpořit. Tématem prezentací a diskuse byly inspirace z národních i zahraničních zkušeností. Mnoho evropských zemí posílilo vzdělávací obory zaměřené na osobnostní, sociální a kariérový rozvoj, a celkově podpořilo ve školách duševní zdraví a životní spokojenost (wellbeing).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva