Nejčastěji se jednalo o diskriminaci v restauracích, kdy česky hovořící spotřebitelé byli zvýhodněni oproti spotřebitelům, kteří komunikovali cizí řečí. „Česká obchodní inspekce zaznamenala oproti roku 2018 nárůst počtu případů tohoto nežádoucího jednání. V roce 2018 se jednalo o 13 případů a v roce 2019 to bylo již 22 případů. Vzhledem k této skutečnosti bude problematice diskriminace spotřebitele věnována ze strany České obchodní inspekce zvýšená pozornost i v roce 2020,“ říká k výsledkům kontrol ředitel ČOI Mojmír Bezecný.
Česká obchodní inspekce provedla v roce 2019 kontrolní akci zaměřenou na diskriminaci spotřebitele. Zákaz prodávajícímu diskriminovat spotřebitele při prodeji výrobků nebo poskytování služeb je dán zákonnou povinností v § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
ČOI uskutečnila v minulém roce celkem 540 kontrol a podezření na některou z forem diskriminace zaznamenal ve 22 případech, což představuje 4,1 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva