China Railway zveřejnila data týkající se vlakové přepravy zboží z Číny do Evropy. Od ledna do července vzrostla meziročně doprava o 12 %. Přičemž se přepravilo 1,22 milionu kontejnerů, což je vzrůst o 11 % z celkového množství zboží dopraveného do Evropy. Za období bylo vypraveno celkem 11 403 vlaků.
V červenci, uvádí server Global Times, bylo do Evropy vypraveno 1 776 nákladních vlaků. China Railway upozorňují, že to je již třetí měsíc za sebou, co z Číny vyrazilo za měsíc více než 1 700 vlaků.
„Naše podnikání prostřednictvím nákladního vlaku Čína–Evropa letos vzrostlo zatím asi o pět procent,“ řekl Tommy Tan, prezident Shanghai EPU Supply Chain Management Co, pro Global Times a vyjádřil optimistický výhled na letošní vlakovou dopravu. Shanghai EPU Supply Chain Management Co dováží zboží do francouzského Lyonu nebo do maďarské Budapešti.
„Růst počtu nákladních vlaků mezi Čínou a Evropou je tažen především modernizací služeb, jako je například jízdní řád na plný úvazek. Díky tomu je vlaková doprava konkurenceschopnější než námořní trasy, které kvůli probíhající krizi v Rudém moři čelí delším objížďkám, uvedli odborníci z oboru,“ informuje Global Times. Modernizace tratí vede i k tomu, že vlaky nemusejí na hraničních přechodech absolvovat překládku například pro jiný rozchod kolejí, takže vlak může jet bez přerušení celý den. Tím se zboží do Evropy dopraví o to rychleji.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marian Kučera