Dvě ministerstva stíhám, třetí už bych nezvládl, přiznal dvojitý ministr Havlíček

22.02.2020 21:39

Karel Havlíček, šéf resortu průmyslu a obchodu, který současně šéfuje ministerstvu dopravy, tvrdí, že řídit dvě ministerstva stíhá, ale třetí navrch už by prý nezvládal. Vyjádřil se také k zakázce na e-shop na dálniční známky. V souvislosti s touto zakázkou důrazně kritizoval poslance.

Dvě ministerstva stíhám, třetí už bych nezvládl, přiznal dvojitý ministr Havlíček
Foto: Hans Štembera
Popisek: Exministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček

Ministr průmyslu a obchodu, současně ministr dopravy, ale také vicepremiér pro inovace zavítal do internetové televize DVTV a prozradil, jak to dělá, že všechno stíhá.

Nikoli poprvé konstatoval, že obě ministerstva mají na starosti infrastrukturu. Ministerstvo průmyslu infrastrukturu energetickou a ministerstvo dopravy infrastrukturu dopravní. Této skutečnosti lze podle Havlíčka využít a pracovat se synergií u těchto resortů. Svou pozici přirovnal ke společnosti ČEZ, která koupí novou firmu. Ředitel ČEZu pak zůstává stále jeden a tentýž, ale je třeba řízení nastavit tak, aby byla zodpovědně spravována i nově zakoupená firma.

Moderátorovi Martinovi Veselovskému však také sdělil, že řídit třetí ministerstvo už by nestíhal.

Věnoval se i nechvalně proslulé zakázce na e-shop s dálničními známkami za 400 milionů korun. Teď by tato zakázka mohla stát 130 milionů, alespoň podle Havlíčka. Ministr se tady zlobil na poslance, že si předchozí zakázku za 400 milionů důslednější neohlídali.

„Je to možné tím, že ta zakázka byla velmi nešťastně strukturována, ve smyslu zadání té zakázky. Tu zadával Stítní fond dopravní infrastruktury a bylo tam z našeho úhlu pohledu několik chyb,“ začal poněkud obšírněji téma Havlíček.

Ale proč si ty chyby nikdo neohlídal? Havlíček konstatoval, že nad Státním fondem dopravní infrastruktury bdi dozorčí rada, ve které jsou mimo jiné i poslanci hnutí, jenže podle Havlíčka to není klasická dozorčí rada, která kontroluje ten či onen podnik.

„To je v zásadě stafáž, ti lidé, kteří tam jsou. Ti sice mohou něco zkontrolovat, ale prakticky se nemají k čemu vyjadřovat. Čili je to otázka zákona a dát jí (dozorčí radě) úplně jiné pravomoci,“ konstatoval Havlíček. Ale Andrej Babiš s hnutím ANO sedí ve vládě už sedmý rok, takže legislativu mohl zkusit změnit už dávno. „Já jsem tedy toho názoru, že by se to mělo změnit a že by se tam měly dát jasnější kontrolní mechanismy,“ podotkl Havlíček.

Teď je to prý tak, že se vedou hádky, kdo měl být důslednější a více kontrolovat.

„Tady si vlastně všichni dneska přehazují horký brambor – kdo do toho měl více vidět, a kdo do toho měl více zasahovat. A nakonec zjistíte, že v podstatě téměř nikdo,“ zlobil se ještě ministr.

To, co naprogramovali dobrovolníci během jednoho víkendu a zadarmo, se prý musí napřed otestovat. „Nemusí to být úplně zcela využito,“ upozornil Havlíček.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

18:22 Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

Jak ovlivní balík pomoci z USA a nové mobilizační předpisy pro Ukrajince vývoj rusko-ukrajinského ko…