Hit internetu: Zpověď Češky, která utekla od islámu. Podívejte se

12.01.2015 13:07

Na půdě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích proběhla přednáška exmuslimky Pavlíny Bitarové, kterou moderoval známý kritik islámu docent Martin Konvička. Tato přednáška byla natáčena a stala se okamžitě hitem českého internetu, kde se šíří v různých video, audio i textových mutacích. Přinášíme výtah toho nejzajímavějšího z přednášky a rovněž odkaz na video.

Hit internetu: Zpověď Češky, která utekla od islámu. Podívejte se
Foto: ReproFoto: YouTube
Popisek: Pavlína Bitarová

S kým také hovořily ParlamentníListy.cz o tragédii v Paříži a o problematice soužití muslimů a většinové populace:

Ředitel Česko-arabského centra Šádí Shanaáh ,ministr kultury Daniel Herman, armádní generál v z. Jiří Šedivý, profesor Stanislav Štech, důstojník Řádu akademických palem, novinářská legenda Jan Petránek, mnohonásobný šéfredaktor Pavel Šafr, poslankyně ODS Jana Černochová, emeritní biskupka Jana Šilerová, věřící z Valašska, senátor a někdejší kněz František Bublan

Pavlína Bitarová je mimo jiné spoluzakladatelkou facebookové skupiny Islám v České republice nechceme, která má v současné době přes 107 000 příznivců a jejím správcem je právě Konvička. Vloni 20. června však byla skupina z této sociální sítě vyřazena z důvodu stížnosti na její údajné xenofobní postoje. Tehdy se mohla skupina chlubit asi 65 000 příznivci. O týden později však byla znovu obnovena a od té doby si získává čím dál tím více fanoušků. Činnost Pavlíny Bitarové a Martina Konvičky někteří považují za kontroverzní. Orientalista a český muslim Bronislav Ostřanský se předevčírem v rozhovoru pro Lidovky.cz nechal slyšet, že „Islám v České republice nechceme šíří nenávist“.

Anketa

"Řekl bych jim: Pokud nedokážete přijmout pravidla hostitelské země (...), vraťte se domů do své původní vlasti." Tak by Miloš Zeman řešil otázku problémových muslimů. Souhlasíte s ním?

99%
1%
hlasovalo: 33673 lidí

Nicméně docent Martin Konvička dostává prostor v českých médiích. Byl například přizván do diskuse s tématem islámu, která proběhla v rámci pořadu České televize Máte slovo. Také nedávno vystoupil v Událostech, komentářích vysílaných rovněž Českou televizí. Konvička mimo to publikuje pravidelně své blogy na idnes.cz, ve kterých se povětšinou věnuje tématům spojeným s muslimy a islámem. Obvykle popisuje osudy evropských historických osobností, které bojovaly proti islámu, a ironicky je nazývá islamofoby.

Přednášku zahájil docent Martin Konvička, který zmínil, že islámem se více zabývá posledních šest let. Prozradil také, že jej k tomuto tématu přivedla právě i jeho blízká známá Pavla Bitarová. Jelikož se přednáška konala shodou okolností právě v den teroristického útoku v redakci Charlie Hebdo, reagoval Konvička přímo i na tuto událost. „To už není jenom terorismus, ale válka proti evropské civilizaci. Osobně míním stát v první linii,“ prohlásil bojovně naladěný Konvička. Dále už předal slovo Bitarové, která ve své půlhodinové přednášce seznámila přítomné se svým životním osudem, pravidly islámu a chováním českých muslimů v České republice.

Bitarová dle svých slov pochází ze smíšeného manželství. Její otec je pravoslavným křesťanem a pochází ze Sýrie. S matkou se seznámil v Československu, kde v 70. letech studoval. Pavlína Bitarová navštěvovala do svých jedenácti let základní školu v Sýrii, tři roky také žila se svými rodiči v Alžíru. Po rozvodu rodičů se s matkou vrátila v roce 1990 zpět do Československa. V Sýrii byla naposledy v roce 2002. „Měla jsem problémy s identitou a cítila jsem se vykořeněná. V Sýrii jsem byla za drzou Evropanku a v Československu zase za usedlou Arabku. Několikrát jsem se kvůli tomu stala terčem šikany,“ přiznává Bitarová.

video z přednášky si můžete prohlédnout ZDE

Poté vyprávěla Bitarová o tom, co ji vedlo ke konverzi k islámu. „V roce 2004 se mi narodila dcera, jejímž otcem byl Čech. Byla jsem však svobodná matka, prakticky bez prostředků. Necítila jsem pomoc od svého okolí,“ zdůvodňuje Bitarová svůj příklon k islámu. První styky s muslimskou komunitou na ni zapůsobily velmi pozitivně. „Začala jsem častěji navštěvovat mešitu. Hledala své kořeny a patrně i širší rodinu. Muslimové skutečně kladou důraz na rodinu a pospolitost. Lichotila mi jejich pohostinnost. Hovoří na rozdíl od západní společnosti o tom, že poslání ženy není jen v budování kariéry, ale v budování rodiny,“ vysvětluje Bitarová.

Obecně však ženy konvertují podle Bitarové proto, že se zajímají o duchovní cestu islámu. Hledají řád a jistotu. „Není to tak, že by prvotním impulsem bylo seznámení s krásným a bohatým muslimem,“ tvrdí česká exmuslimka a dodává, že postupem času jí v mešitě začali přemlouvat k tomu, aby se stala muslimkou. „Co kdyby tě zajelo auto a ty jsi umřela jako nemuslimka?“ cituje Bitarová jeden z argumentů jejích budoucích souvěrců. Ti všichni prý na ni v té době byli velmi milí a všichni ji zvali na návštěvy. „Člověk na islámu v takovou chvíli nevidí nic špatného. Spíš naopak. Spoustu věcí jsem se dozvěděla až později,“ popisuje Bitarová a reaguje tak na kritiky, kteří jí dnes její příklon k islámu vyčítají.

Brzy si však začala Pavlína Bitarová uvědomovat, že islám má i své stinné stránky. „Musíte jako žena zavrhnout hudbu, protože byste mohla zaslechnout mužský hlas. Nesmíte ani do divadla. Tam je tma a mohl by vás tam podle islámu osahávat cizí muž,“ říká Bitarová. Značné omezení přináší islám při výchově dětí. „Navštívila jsem se svojí tříletou dcerou muslimku, která měla tehdy sedmiletého syna. Jelikož byla zima, sundala jsem dceři kombinézu. Moje přítelkyně to ostře odsoudila s tím, že je moje dcera skoro nahá a je vidět její aura,“ svěřuje se Bitnarová.

„Děti mají problém i při výtvarné výchově, protože muslimové nemohou kreslit postavy. Při tělocviku to ještě jde tak do třetí či čtvrté třídy. Potom už musí dívky cvičit odděleně od chlapců. Jelikož to není v České republice možné, odjíždí spousta českých muslimek v této době do arabských zemí,“ zmiňuje Bitarová. Díky svým zkušenostem ze Sýrie a znalosti arabštiny si časem získala v české muslimské komunitě pevné postavení. „Šéf Muslimské obce v ČR Alrawi si mě vybral, abych zprostředkovávala styk s veřejností,“ říká Bitarová a zmiňuje, že muslimy běžně podporuje i Evropská unie. „Z Bruselu jsme obdrželi finanční podporu, díky které jsme nacvičili divadelní představení, se kterým jsme kromě ČR a SR byli i v Berlíně. Pro šíření islámu je třeba využít všechny možnosti,“ lapidárně konstatuje Bitarová.

Později se Pavlína Bitarová vdala za muslima z Bombaje, kterého ovšem před sňatkem viděla pouze dvakrát. To však podle ní není nic neobvyklého „Většina holek se vdává po 14 dnech. Láska v islámu nehraje takovou roli. Důležité je, aby se muž uměl správně modlit a dokázal zajistit rodinu,“ informuje Bitarová. Její manželství však mělo z důvodu domácího násilí velmi krátké trvání. „Od svého manžela jsem odešla po šesti týdnech. Nejdříve na mě letěla pánvička a poté i žehlička,“ dělí se Bitarová o své negativní zkušenosti. Se svým úmyslem se předem svěřila svému manželovi. „Řekl mi, že jsem rozmazlená Evropanka a ať počkám rok či dva. Prý se to potom podá,“ přidává česká exmuslimka manželovu reakci.

Nerovnoprávné postavení ženy v islámském světě bylo jedním z hlavních pilířů přednášky Pavlíny Bitarové. Muži mají v islámu skutečně výsostné postavení, a to se projevuje ve všech aspektech života. „Muslim si sice nemůže vzít nevěřící, ale židovku či křesťanku ano. Za to muslimská žena se musí vdát pouze za muslima. Počítá se s tím, že jsou ženy od přírody slabé. Kdyby po nich chtěl jejich muž např. uvařit vepřové, tak by mu vyhověly a zradily tak islám,“ uvádí Bitarová konkrétní příklad.

Bitarová přiznává, že byla naivní, když si myslela, že si může z islámu vybrat jenom to hezké. Brzy však zjistila, že takhle to bohužel nefunguje. „Nemůžete říci vůbec nic kritického. Nelze prohlásit, že prorok Mohamed byl pedofil, protože souložil se svojí devítiletou manželkou. Ani není možné odsoudit kamenování. Můžete pouze říci, že jste sama nedospěla do stadia, kdy byste něco takového praktikovala,“ poukazuje na kulturní odlišnosti islámu Bitarová. Opustit muslimskou komunitu a islám se rozhodla především kvůli své dceři. „Došlo mi, že takovou budoucnost si pro ni nepřeji. Já se pro islám rozhodla sama, ale ona už by na výběr neměla,“ uvádí Bitarová.

Její odklon od islámu neproběhl bez problémů, to samé platí o manželství. „Vrátila jsem prstýnek a poté mě v noci odvezla kamarádka pryč z Prahy. Ji potkalo později to samé. Nyní se musí skrývat, protože její manžel vyhrožuje, že ji zabije. A to se děje u nás v České republice!“ dodává Bitnarová. Za velký problém považuje i domácí násilí v muslimských domácnostech. „V Koránu se přitom praví, že muž může ženu bít. Stačí, když mu třeba špatně uvaří večeři. Nesmí ji však bít do obličeje a natolik, aby s ním nebyla schopna provozovat sex,“ říká natvrdo Bitarová.

Šokující informaci přináší Bitarová v závěru svého vystoupení o nedodržování českých zákonů ze strany muslimů. „Polygamie je zde naprosto běžná. Jeden sňatek proběhne na českých úřadech a druhou manželku si už vezme muslim v brněnské či pražské mešitě. Pro muslimy je právo šaría nadřazené demokracii či právnímu prostředí evropské země, kde žijí. Zákony jsou nevymahatelné. My jsme jako společnost bezzubí. Dostali jsme se v demokratické společnosti do situace, kdy neexistuje žádná legitimní možnost, jak odsoudit něco, s čím nesouhlasíme,“ uzavírá se značným pesimismem Bitarová, která však ve svém úsilí přesto nepolevuje a na 16. 1. organizuje se svými kolegy velkou demonstraci proti islamizaci, jenž se bude konat na Hradčanském náměstí.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pro

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Do války nepůjdu, ať si tam jde Putin. Hlášení z Kavkazu. Po Rusech prý chudoba

12:50 Do války nepůjdu, ať si tam jde Putin. Hlášení z Kavkazu. Po Rusech prý chudoba

„Jedu se setkat s mamkou. Už jsme se léta neviděli. Jsme z Doněcka a já nechci bojovat za Putina. Už…