Nejsem Bártův klon. Předložím vlastní strategii, slíbil Šmerda

10.05.2011 8:54

Novým ministrem dopravy se stal Radek Šmerda, vystřídal Víta Bártu (VV). Proti svému předchůdci se snaží vymezovat. Nehodlá sněmovně předkládat Bártovu Strategii rozvoje dopravní infrastruktury.

Nejsem Bártův klon. Předložím vlastní strategii, slíbil Šmerda

Šmerda má na řadu věcí jiný názor než Bárta. Bývalý ministr měl vládě předložit Strategii rozvoje dopravní infrastruktury České republiky do roku 2025.

Rozvoj infrastruktury jen na tři roky dopředu

„Tak daleko nedohlédneme a já to ani nepovažuju za smysluplné. Místo superstrategie proto vypracujeme společně se sněmovním hospodářským výborem výhled rozvoje dopravní infrastruktury ČR jen na tři roky dopředu," řekl Šmerda deníku Právo.

Bývalého ministra bude Šmerda informovat o vývoji věcí, které připravovali společně, když byl ještě náměstkem na resortu dopravy. Rozhodně se nechce stát Bártovým klonem.

23 miliard kostlivců ve skříni

V nové funkci byl Šmerda zaskočen „kostlivcem ve skříni" v podobě 23 miliard korun. Jedná se o nahromaděné zakázky na výstavbu dopravní infrastruktury nasmlouvané Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) se stavebními firmami.

Ministerstvo dopravy prý na tyto zakázky nebude mít peníze. Šmerda se přesto bude snažit, aby jeho resort získal normální a nezkrácený rozpočet.

Silnice nižších tříd jsou po zimě ve špatném stavu a kraje žádají o příspěvek na jejich opravení.

„Rád bych kraje vyslyšel, ale letos nemáme z čeho jim pomáhat. V příštích letech by se ale situace měla zlepšit. Například na opravy jednotlivých dálnic, rychlostních komunikací a silnic první třídy, které jsou ve správě ŘSD, budou vyhlašována transparentní výběrová řízení a s vítěznými firmami se uzavřou tříleté rámcové smlouvy," slíbil Šmerda v deníku Právo.

Snížení dotací na regionální vlakovou dopravu nepůjde

Nový ministr dopravy si ale nedovede představit snížení dotací krajům na regionální vlakovou dopravu. Ministr financí Miroslaf Kalousek tak chce ušetřit až dvě miliardy korun. Utrpěla by tím dopravní obslužnost obyvatel.

Šmerda zatím nechystá další novelu silničního zákona. Chce, aby si řidiči zvykli na změny v úpravě zákona č. 361 o provozu na pozemních komunikacích. Uvažuje ovšem o úpravě institutu tzv. osoby blízké. Předpokládá ovšem, že to bude navrženo skupinou poslanců.

Související:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

Důchodová reforma

Tvrdíte, o důchodové reformě jednáte i s laickou veřejností. Jak? Kde? Jsem si ničeho takového nevšiml. A myslíte, že má smysl schvalovat něco, na čem se aspoň z větší části neshodnete s opozicí? K čemu reforma, kterou jiná vláda zase zruší, což už se stalo? Nebylo třeba chybou, že jste s opozicí ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zlý konec. Ondřej Kolář a vracení Ukrajinců: Nedopadlo to dobře

18:37 Zlý konec. Ondřej Kolář a vracení Ukrajinců: Nedopadlo to dobře

Iniciativa poslance Ondřeje Koláře a celé TOP 09, která má podpořit vracení Ukrajinců v odvodním věk…