Odborníci na reklamu napověděli, co může rozhodovat prezidentské volby

25.07.2012 22:25 | Zprávy

Začátkem příštího roku poprvé okusíme přímou prezidentskou volbu. Kandidátů už utěšeně přibývá a spolu s tím i úvah, nakolik prezentace uchazečů o funkci hlavy státu zaplaví veřejný prostor. Každý z nich totiž bude moci v prvním kole utratit za kampaň 40 milionů korun. Odborníci na marketing a reklamu však soudí, že billboardy na Hrad nikoho nedostanou.

Odborníci na reklamu napověděli, co může rozhodovat prezidentské volby
Foto: Hans Štembera
Popisek: Maketa Pražského hradu

Většina kandidátů pro historicky první přímou volbu českého prezidenta bude v příštích měsících řešit otázku, jak miliony korun nejprve sehnat a jak je poté v kampani co nejlépe utratit. Prováděcí zákon k přímé volbě hlavy státu ale pro ně stanovuje finanční limity. V prvním kole bude možné za kampaň utratit nejvýše 40 milionů korun, pro druhé kolo bude moci každý z finalistů použít ještě deset milionů. Je to hodně, nebo málo?

„U prezidentské volby jsem zastáncem toho, aby všichni kandidáti dostali stejný prostor ve veřejnoprávních médiích. A nemyslím si, že by se měli nějak komerčně prezentovat. Mělo by to být spíš představení než kampaň,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz trochu překvapivě Martin Potůček, člen prezídia Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace a ředitel agentury GUIDELINE, specializující se na reklamu a public relations.

Billboardy, inzeráty ani túry sílu televize nepřebijí

Jím vedená firma se zákazníků dopředu ptá, zda peníze utrácejí, nebo investují. A z jeho slov je patrné, že si o prezidentské kampani myslí, že v ní půjde o to utrácení. „To, že si někdo zaplatí billboardy, inzeráty nebo akce na náměstích, nemůže podle mě zvrátit a přebít toho, kdo bude mít hodně prostoru v televizi. Dělat tour po náměstích neznamená, že to nemá žádný efekt, ale rozhodující to nebude,“ myslí si Martin Potůček.

Prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec tvrdí, že volič si svůj názor na prezidentského kandidáta utváří dlouhodobě a žádný prezident nemůže být do této funkce zvolen pouze na základě reklamní kampaně. „Reklamní podpora v nadlinkových médiích pomáhá voliče orientovat, připomenout, oslovit základní tezí, sloganem. Nemůže však rozhodnout,“ tvrdí pro ParlamentníListy.cz prezident AČRA Pavel Brabec.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

Mgr. Renáta Zajíčková byl položen dotaz

Proč není veřejnou informací rozhodnutí ministerstva o zrušení nějaké VŠ?

Podle mě by to mělo být veřejné. Jde třeba o soukromou Vysokou školu aplikovaného práva. Nemohl byste třeba vy zjistit a říci, proč byla uzavřena? Shodou okolností tam totiž studovali i někteří politici, kteří se zrovna nemají k tomu, uveřejnit svou bakalářskou práci. Ostatně neměla by ta být veřejn...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Jak to Hrušínský může vypustit z h*by.“ Vyskočil a další umělci v ráži

15:16 „Jak to Hrušínský může vypustit z h*by.“ Vyskočil a další umělci v ráži

Nechtěl bych zažít občanskou válku. Většina lidí toho má opravdu plné zuby. Fialový gang nasvítit v …