Pekarová Adamová se úvodem svěřila s tím, jak měla z chemie jednou čtyřku na vysvědčení. Mnohé věci z fyziky pak podle svých slov dodnes nepochopila. Co je podle Drábové na fyzice lákavé? „Schopnost probudit v děckách zájem o určitou oblast, o to, že jim to k něčemu bude, není každému učiteli dána. A vůbec to nemusí být a priori špatný učitel. Ale vzbuzovat to nadšení pro svůj předmět, to chce opravdu talent. Matematika a fyzika jsou vědy o tom, jak svět funguje. A my bychom přece chtěli vědět to, jak ten svět funguje. A tím pádem pochopit, proč jsou věci tak, jak jsou, a ono se nám to potom přenese do té společenské oblasti, do té komunitní oblasti. Ale musí se najít ten okamžik, kdy studentík, žáček, si řekne: Aha, ono to není jenom o tom, že se naučím vzorec, ono mi to popisuje, jak věci fungují,“ poznamenala Drábová.
Pekarové Adamové se podle jejích slov na tuto úroveň nepodařilo dostat. Vždy se prý šprtala na zkoušky a testy, ale nepochopila souvislosti – v matematice možná ano, ale ve fyzice a chemii ne.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef