„Chceme se zábavnou formou pokusit rozkrýt pozadí notoricky šířených mýtů, dezinformací a hoaxů, se kterými se potkáváme téměř všude. Ať už jde o politiku, lifestyle, bulvár, sociální sítě a podobně. Navazujeme tak na dlouhodobou snahu České televize vznik a šíření falešných zpráv rozkrývat a diváky před jejich dopadem varovat,“ komentovala nový pořad To se ví kreativní producentka Lucie Kapounová.
„Naprostý souhlas. V tom případě ale chci varovat před pořadem Focus on Europe, který léta pro české diváky přebírá právě ČT,“ reaguje Buchert a přidává příklad. „Třeba v letech 2015 a 2016 vysílala prakticky v každém svém dílu reportáže o migrační tsunami, která tehdy postihla Evropu. Většinou to nebylo varování před možnými negativními dopady migrace, poukazováno bylo především na její pozitiva, jako údajně obohacující multikulturalismus a další jevy,“ píše Buchert s tím, že to bylo přesně v intencích toho, co do světa šířila mainstreamová německá média a kancléřka Angela Merkelová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma