Když se zdálo, že problém s oxidy dusíku se usazuje a začíná být pro investory přehledný, automobilka v pondělí přišla se zprávou, že problém s oxidy dusíku má také mateřské Porsche a v úterý oznámila, že se nejedná jen o dusík. Volkswagen má také potíže s podhodnocováním emisí oxidu uhličitého (a to celkově u 800 tisíc vozů). Stranou si tak vyčlenila další 2 miliardy euro na případné soudní pře se zákazníky (ušlé peníze za vyšší spotřebu) a s vládami. I když se potíže Volkswagenu prohlubují - včera propadly akcie skoro o 10 % - přesah do německé a potažmo i české ekonomiky podle nás nemusí být nakonec zdaleka tak vážný. Důležité je, že spotřebitelé v eurozóně v tuto chvíli chtějí auta nakupovat - díky zlepšující se situaci na trhu práce je chuť pořídit si auto jedna z nejvyšších v posledních letech. Český automobilový průmysl a zaměstnanost v něm tak pravděpodobně může být zasažen pouze nepřímo - eventuálním odklonem od značky Volkswagen (a Škoda).Poslední čísla z Německa za měsíc říjen sice trochu vzbudila obavy - prodeje Škodovky poměrně výrazně meziročně poklesly. Vzhledem k tomu, že se ale auta v dnešní době objednávají týdny až měsíce dopředu, je říjnové číslo pravděpodobně z pohledu celé kauzy málo relevantní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV