Drtivá většina těch, co mají k problému co říci, je nenadšena. Na jedné straně se obce domnívají, že bez jejich kontroly si podnikatelé budou dělat, co chtějí, na druhé straně podnikatelé spatřují v přístupu obcí a státu svévoli, která neumožňuje stavět skoro nic. Ani byty, ani dálnice a o nějakých vysokorychlostních železničních tratích se raději v Česku pro naprostou ostudu ani moc nemluví. Ale tristní výsledky hovoří jasně: Nestaví se, ačkoliv kapitál by byl a dostatek stavebních firem také. Hovořit o poptávce bytů či nových dálnic by bylo jen nošením dříví do losa.
Viník špatného stavu je jasný: Stát. A je lhostejné, zda je to jednou nějaký úřednický investiční státní fond, zda je to zablokované ministerstvo nebo nakonec nějaký neschopný ouředníček v Horní-Dolní, který by měl posoudit dopady silničního okruhu, a nedej Bože třeba takového hyperloopu. Obvykle jeho obzor končí cyklistickou stezkou, kterou barevně namaluje na již existující silnici a pak se diví, že ji nikdo nevyužívá a lidé raději respektují cyklisty na chodníku, protože dopravní situace je tak pro všechny příznivější.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: PV
Pokorná Jermanová (ANO): Emisní povolenky schválila Fialova vláda a teď proti tomu falešně bojuje
A kdo schválil a podepsal Green Deal? A co jste udělali pro jeho zrušení, jak jste slibovali? Podle mě jste jak jeden za 18 a druhý bez dvou za 20
Další články z rubriky

12:17 Jan Campbell: BRICS, výsledky a výzvy
Předpokládám, že většina čtenářů ví, že BRICS je akronym pro označení uskupení původně čtyř zemí, Br…