Kdybych měl charakterizovat uvedený návrh (viz ZDE) z hlediska daní jedním slovem, pak mě napadá slovo „upocený“; ano, ten návrh je upocený, lopotně slepený bez potřebné invence, znalostí, bez snahy využít a použít daňovou soustavu k podpoře hospodářství.
Obecné tvrzení o zjednodušení daní je frází – ale co takhle pracovat na kvalitnější metodické činnosti správce daní; a proč kupř. finanční ředitelství na svých webových stránkách nemá interaktivní kalkulující daňová přiznání, do nichž stačí poplatníkovi zapsat příslušné údaje, a přiznání je hotovo? Co třeba zavést editační povinnost správců daně místo nefunkčních tzv. závazných posouzení pouze vybraných a zákonem určených daňových skutečností, posouzení, o něž téměř žádné daňové subjekty nestojí (když to mají ve Švýcarsku, proč ne my?). A proč by nemohla být daňová správa daně výkonnější, bez existence rozsáhlých daňových nedoplatků? Proč vláda nepřichází s cílem zefektivnění činnosti finanční správy, a tím zejm. odstranění velkého rozsahu daňových nedoplatků a daňové malverzace(?); to je totiž pracné, že. Přitom daňová správa je ve srovnání s průměrem bývalé EU15 více než dvakrát méně účinná.
A proč daně nevyužít k podpoře ekonomiky? V programu absentuje podpora inovacím, např. formou zkrácení daňových odpisů na nové technologie (Harrod-Domarův efekt); přitom náš stát je nedostatečně inovativní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV