Jaroslav Komínek ve svém vystoupení věnovaném prvním zkušenostem z vedení kraje hovořil zejména o dopravě, která spadá do jeho kompetencí. Nejprve se však krátce dotkl situace v Regionálním operačním programu Severozápad, jehož výboru v závěru minulého období, poté, co odstoupil tehdejší předseda Jiří Šulc (ODS), předsedal. Komínek zdůraznil, že pokud ministerstva financí a místního rozvoje do začátku května nepoleví ve své neústupnosti, způsobí mnoho škody. Například Ústeckému kraji, který je taktéž mezi žadateli, nebude proplacena téměř miliarda korun, kterou vložil do zahájených nebo nedokončených projektů. Jestliže se program neobnoví, bude kraj podle Komínka pravděpodobně nucen vymáhat tuto horentní sumu soudně.
Do dopravy, dopravní obslužnosti a silničního hospodářství by dle Komínka kraj potřeboval investovat zhruba o 450 milionů více, než může za současné situace do této strategické oblasti z rozpočtu vydat. Resort dopravy se snaží likvidovat nadbytečné výdaje, a to například zlepšením systému výběrového řízení. Kraj již řadu připravených výběrových řízení vypověděl a vypsal nová, která více „otevřel“. Na základě těchto změn se do nich přihlásily firmy, které jsou schopné snížit plánované rozpočty až o 40 %. Jako příklad Jaroslav Komínek uvedl rekonstrukci silničního mostu v Trmicích, kde se nakonec „vysoutěžila“ cena poloviční. Komínek přítomné zastupitele ujistil, že kraj zajistí důslednou kontrolu, aby se snižování nákladů neřešilo na úkor kvality.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kscm.cz