A proč? Většinou se obávají toho, že příchod nových rezidentů ještě více zatíží už tak nekontrolovatelnou masu automobilové městské dopravy v jejich okolí. Značí ale opravdu hustější zástavba uvnitř města takové riziko?
V době, kdy je slovo developer prakticky nadávkou a pojem rozvoj města budí v lidech nedůvěru, je pochopitelné, že i na zmínku o výstavbě reaguje veřejnost tak, jako býk na rudý prapor. Záměr postavit v některé ze čtvrtí například nový bytový dům je v plénu téměř vždy odsouzen k nemilosrdné kritice už jen ze své podstaty. A z podstaty městské dopravy.
Nic na tom nezmění ani sliby, že objekt bude mít odpovídající počet parkovacích stání. Všichni totiž moc dobře víme, že řada lidí dnes neváhá investovat do nákupu vozu, leč už nepovažuje za nutné počítat s prostředky navíc pro zakoupení parkovacího stání. Je prostě levnější naplnit kapacitu ulic než podzemního parkoviště. I proto by většina lidí raději viděla růst nový bytový dům někde na okraji Prahy než naproti přes ulici. Jenže tady neplatí pořekadlo, co oči nevidí, srdce nebolí. Výstavba nového domu v širším centru města totiž sice přivede do ulic pár vozů navíc, ale výstavba na okraji a tedy rozrůstání města do šířky ovlivní dopravu, ekonomiku a životní prostředí města nepoměrně více.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš Hudeček - profil