Hujová (TOP 09): Nákladové nádraží Žižkov se ocitlo v patové situaci

11.10.2011 15:41

V souvislosti s aktuální situací kolem žižkovského nákladového nádraží navštívil ministr dopravy Pavel Dobeš v úterý 27. září jednání zastupitelstva městské části Praha 3 a diskutoval se zastupiteli o jeho budoucnost.

Hujová (TOP 09): Nákladové nádraží Žižkov se ocitlo v patové situaci

Kdo však čekal, že ministr předloží konkrétní plán využití třicetihektarového areálu Českých drah v centru Prahy 3, ten se nedočkal.

Převážná část areálu včetně obří funkcionalistické budovy je v majetku Českých drah, které v areálu ale již v letošním roce ukončily vlakový provoz. Hlavní město Praha ve svých plánech počítalo, že středem území povede tramvajová trať a dopravní spojení tzv. Jarovské spojky, která by napojila Prahu 3, Prahu 10 a Prahu 11 na velký dopravní uzel, vznikající u stanice metra Depo Hostivař. Společně s tím plánovaly České dráhy s developerskou firmou Sekyra Group, že na území postaví novou čtvrť „Žižkov City" se stovkami bytů, kancelářských a obchodních prostor. Na přelomu tohoto roku však do těchto plánů vstoupilo svým rozhodnutím ministerstvo kultury, když prohlásilo budovu nákladového nádraží kulturní památkou. České dráhy se proti tomuto rozhodnutí odvolaly a ministr kultury Jiří Besser rozhodl koncem května o vrácení procesu vyhlášení části areálu bývalého žižkovského nádraží kulturní památkou zpět památkářům svého ministerstva k novému přezkoumání. Nyní se čeká na konečný verdikt ministra kultury.

Vznikla tak patová situace, ve které není jasné, jaký osud nákladové nádraží bude mít ani kde vzít miliardové investice na případnou opravu zchátralé budovy. Městská část Praha 3 není vlastníkem tohoto území, ani není autorem nového konceptu územního plánu. V pravomocích žižkovské radnice je pouze dohlížet na to, zda majitel tohoto území bude na dané ploše postupovat v souladu s platnými regulacemi, které v územním plánu určí hlavní město Praha.

Přesto budoucnost celého území výrazně ovlivní naši městskou část. Současná patová situace, kdy hrozí, že území včetně chátrající budovy zůstane ležet ladem, představuje pro Žižkov a Vinohrady ohromné bezpečnostní riziko. České dráhy po ukončení činnosti chtěli zrušit i ostrahu objektu a hrozilo, že se Nákladové nádraží Žižkov stane ideálním místem pro kumulaci bezdomovců a závadových osob. Proto je v zájmu naší radnice, aby bylo reálné uplatnění pro nákladové nádraží nalezeno.

Ministr dopravy Pavel Dobeš, od jehož resortu nádraží spadá, takovýto plán, který by byl podložený nezbytnými investicemi, zatím nepředstavil. Pozitivní je však jeho slib, že zajistí i nadále na Nákladovém nádraží Žižkov ostrahu. Za bezpečnostní situaci na tomto území pan ministr osobně slíbil před zastupiteli převzít politickou zodpovědnost.

Vladislava Hujová, starostka MČ Praha 3

Více:
Praha 3: Ministerstvo žádný plán využití Nákladového nádraží Žižkov nepředstavilo


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Praha3.cz

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

22:12 Senátor Hraba: Pohlaví existují jen dvě. Nic jiného není pravda

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výuce o genderu ve školách.