Kdo však čekal, že ministr předloží konkrétní plán využití třicetihektarového areálu Českých drah v centru Prahy 3, ten se nedočkal.
Převážná část areálu včetně obří funkcionalistické budovy je v majetku Českých drah, které v areálu ale již v letošním roce ukončily vlakový provoz. Hlavní město Praha ve svých plánech počítalo, že středem území povede tramvajová trať a dopravní spojení tzv. Jarovské spojky, která by napojila Prahu 3, Prahu 10 a Prahu 11 na velký dopravní uzel, vznikající u stanice metra Depo Hostivař. Společně s tím plánovaly České dráhy s developerskou firmou Sekyra Group, že na území postaví novou čtvrť „Žižkov City" se stovkami bytů, kancelářských a obchodních prostor. Na přelomu tohoto roku však do těchto plánů vstoupilo svým rozhodnutím ministerstvo kultury, když prohlásilo budovu nákladového nádraží kulturní památkou. České dráhy se proti tomuto rozhodnutí odvolaly a ministr kultury Jiří Besser rozhodl koncem května o vrácení procesu vyhlášení části areálu bývalého žižkovského nádraží kulturní památkou zpět památkářům svého ministerstva k novému přezkoumání. Nyní se čeká na konečný verdikt ministra kultury.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Praha3.cz