Zpráva NKÚ dokonce hovoří o podvodu, zneužití pravomoci veřejného činitele a porušení povinností při správě cizího majetku. Není to žádné zvláštní překvapení, o předražování českých dopravních staveb se mluví už velmi dlouho. Pozitivní je, že na rozhazovačnost Ředitelství silnic a dálnic upozornil NKÚ.
Stavba Pražského okruhu je skutečně do očí bijící případ selhání ŘSD. Podle původních plánů ministerstva dopravy měl být dokončen v roce 2008 a měl stát necelých padesát miliard korun. V roce 2011 bylo hotovo pouhých 41 z celkových 83 kilometrů, ale utraceno bylo plných 35 miliard! A v současnosti ŘSD předpokládá dokončení okruhu v roce 2020 a náklady přesahující sto miliard korun.
Můžeme jen doufat, že s novým ředitelem ŘSD přijde tato státní organizace i s jiným ekonomickým myšlením. Snad se dočkáme doby, kdy při zadávání státních zakázek přestane převažovat pohled na nacpanost vlastních kapes a začne se důsledně uplatňovat hledisko nejvýhodnější pro stát, tedy pro nás všechny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LIDEM