Stávající pravidla z 90. let totiž neberou v úvahu technologický vývoj, nárůst nákladní dopravy v EU a ekologickou a energetickou stránku tohoto typu dopravy. Nový návrh přišel na Výbor pro dopravu a cestovní ruch představit komisař pro dopravu, Siim Kallas.
„Na návrhu vítám řadu konkrétních opatření, která posilují bezpečnost silničního provozu, ať již jde například o zlepšení boční viditelnosti nebo nárazníkové zóny. Zde jsme v souladu se strategií, která si klade za cíl snížit počet úmrtí na evropských silnicích do roku 2020 o 50 % a i s očekávanou strategií na snížení počtu vážných zranění v silniční dopravě,“ podotkla během slyšení poslankyně Olga Sehnalová.
Návrh nové směrnice do dvou let počítá ale také se zavedením preselekce a cílené kontroly hmotnosti vozidel v EU, zejména prostřednictvím automatických systémů umístěných na silnicích nebo za využití vestavěných systémů měření hmotnosti přímo na palubách nákladních vozidel. Na stole je i návrh sankcí za překročení povolené hmotnosti od písemného upozornění po finanční sankce, okamžitého vyloučení z provozu a právního postupu proti přepravní společnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz