Zelení magistrátu: Ukončete obstrukci výstavby vnějšího obchvatu Prahy

11.06.2011 8:19

Zelení jsou dlouhodobými příznivci dopravního zklidnění centra Prahy.

Zelení magistrátu: Ukončete obstrukci výstavby vnějšího obchvatu Prahy

Mílovým kroky se blíží zprovoznění tunelu Blanka, stále však chybí vnější obchvat v severní části metropole. Reálně hrozí, že místo zklidnění bude v těsné blízkosti Pražského hradu projíždět tranzitní doprava, která by využila vnější okruh, pokud by ovšem existoval.  

Za zpožděním výstavby vnějšího obchvatu stojí neschopnost vedení města dohodnout se se státem a Středočeským krajem na trase, která bude realizovatelná a kterou bude stát ochotný zaplatit.

„Zelení vyzývají pražský magistrát, aby ukončil dlouhodobou obstrukci výstavby vnějšího silničního obchvatu města. Je jasné, že v roce 2011 je již nemožné prosazovat trasu z roku 1938. Tedy z doby, kdy se po Česku pohybovalo několik tisíc aut, zboží se z větší části dopravovalo po železnici a oblast Ďáblic, Kobylis, Dolních Chaber a Suchdola byla prakticky neobydlená. Vnější okruh se musí posunout na sever od hlavního města," říká předseda pražských zelených a zastupitel v Praze 4 Petr Štěpánek.

Pražská silniční doprava byla v 60. letech minulého století navržena tak, že okolo centra měla vyrůst série silničních okruhů. Tuto koncepci z dob tuhého komunismu prakticky beze změny převzalo vedení pražské radnice před 15 lety. Podle tohoto plánu mají vzniknout dva okruhy - vnější „pražský" a vnitřní „městský".

„Stavba vnějšího okruhu financovaného státem je opožděná a vnitřní okruh nyní z části slouží jako jeho náhrada. Tisíce kamionů tak projíždějí například mezi starými Vršovicemi a Záběhlicemi po Jižní spojce v Praze 10. Zdržování výstavby severní části vnějšího okruhu může způsobit, že Městský okruh převezme funkci obchvatu města i v této oblasti," upozorňuje zastupitelka za zelené z Prahy 10 Ivana Cabrnochová.

„Zabejčené prosazování tzv. jižní varianty obchvatu přes Dolní Chabry a Suchdol může přinést jediný výsledek. Vnitřní okruh bude dokončen dříve než vnější a následkem toho intenzivní tranzitní doprava zatíží obyvatele Prahy 6, Prahy 7 a již dnes těžce zkoušené občany z libeňské ulice V Holešovičkách. Magistrátní politici protlačováním tzv. jižní varianty obchvatu města jednají proti zájmům Pražanů," říká Petr Vilgus, zastupitel Strany zelených v Praze 8.

„Zelení vyzývají magistrátní politiky, zejména Karla Březinu zodpovědného za dopravu a Josefa Noska s pravomocemi v oblasti územního plánování, aby se podívali pravdě do očí. Ukončete obstrukce stavby severní části vnějšího obchvatu Prahy a po dohodě se Středočeským krajem a Ministerstvem dopravy přistupte k dohodě o vedení tohoto důležitého silničního tahu mimo území města," dodává Petr Štěpánek ze Strany zelených.

Dále čtěte:
Štěpánek (SZ): V čele Útvaru rozvoje města musí stát urbanista, ne úředník
Štěpánek (SZ): Metrostav má z Prahy „Oslíčku, otřes se"
Praha obcházela vlastní předpisy. Kvůli Blance
Tunel Blanka ničí Prahu: Co všechno si Metrostav naúčtoval?

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zeleni.cz

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Fischer: Prezident Miloš Zeman mařil úsilí vlády a Parlamentu u Vrbětic

14:02 Senátor Fischer: Prezident Miloš Zeman mařil úsilí vlády a Parlamentu u Vrbětic

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Vrběticím.