„Nechali to na Indy.“ Ministr Ťok nebude potěšen z toho, co padlo o něm a o dálnici

03.01.2019 9:16 | Zprávy

Konec roku byl doprovázen částečným kolapsem dopravní sítě. Mediálně propírán byl především stav dálnice D1, kde řidiči někdy strávili i desítky hodin. Řešilo se, kdo za to vlastně může, nejvíce hněvu veřejnosti se svalilo na bedra ministra dopravy Dana Ťoka. Tomu nepomohlo ani zveřejnění zprávy o výsledku výstavby nových dálnic v roce 2018, loni se totiž podařilo dostavět jen 4 kilometry dálnic. Konkrétně na kritiku ohledně prosincového kolapsu D1 reagoval na sněmovním jednání i sám ministr Dan Ťok. Bránil se, že počasí a nevhodné chování řidičů nemůže ovlivnit. Někdejší poslanec za TOP 09 František Laudát si z nemohoucnosti ŘSD dělal legraci na Facebooku. Napsal: „Ministr Ťok a ŘSD se rozhodlo pro ‚indickou‘ cestu rekonstrukce – nechali to na Indy.“ My jsme se Františka Laudáta zeptali, jak vidí práci ministerstva dopravy v posledních letech jako celek.

„Nechali to na Indy.“ Ministr Ťok nebude potěšen z toho, co padlo o něm a o dálnici
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice D1 na Chodově

Dan Ťok je nejvíce kritizovaným ministrem druhého Babišova kabinetu. Je to zasloužené? Jak vy osobně hodnotíte práci Dana Ťoka na resortu dopravy? Měl by skončit?

Dan Ťok nevybočuje ze smutné úrovně většiny členů současné vlády. Jeho smůlou je, že jedním z Babišových argumentů při zdrcující kritice poměrů při jeho vstupu do politiky v roce 2013 byla neschopnost polistopadových vlád postavit dálnice a že on to změní. Nezměnil nic, naopak, situace je proti předbabišovské éře horší. Lidé i mimo Prahu sedli do aut, nové dálnice nejsou, a tak se situace na silnicích díky rostoucím intenzitám dopravy zhoršila. O tom svědčí i smutná bilance mrtvých při dopravních nehodách. Myslím si ovšem, že rozhodně horší je například ministryně průmyslu a obchodu Nováková, nebo Brabec, který se v boji se suchem zatím zmohl na podporu nákupu sudů na vodu. Jestli by měl někdo skončit, tak nejlépe celá vláda. Dobrý PR Babiše nám dálnice nepostaví, rychlý internet taky ne, před suchem neochrání sudy na dešťovku…

Koncem roku byl v médiích hojně propírán dopravní kolaps na D1. Šlo skutečně o tak závažný problém, nebo Ťokovu resortu jen uškodilo, že se celá věc odehrála v předvánočním „okurkovém období“, kdy se jinak nic moc nedělo?

Kauza D1 u Humpolce byla viditelnou „poslední kapkou“, kterou pohár skutečné situace v resortu dopravy přetekl.  Rozhodně kalamita byla nebezpečná pro ty, kdo v ní uvízli a nemohli pryč (například školní autobus). Z ekonomického hlediska to taky nebylo ono – zkolabovala nejdůležitější dálnice ve střední Evropě.  V západní Evropě taky kolabuje doprava, není to zase něco tak vzácného. Jenže tady to bylo vinou zbabraného průběhu investice, nikoli z důvodu např. nedostatečné kapacity silnice, nebo dramaticky špatného počasí. Přece není možné, aby republiku paralyzovalo 20 cm sněhu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Marek Korejs

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jozef Banáš: Takzvaná názorová shoda Západu je spartakiáda cvičených opic

17:26 Jozef Banáš: Takzvaná názorová shoda Západu je spartakiáda cvičených opic

Publicista a spisovatel Jozef Banáš se v rozhovoru s ParlamentnímiListy.cz pustil do ostré kritiky z…