Dan Ťok je nejvíce kritizovaným ministrem druhého Babišova kabinetu. Je to zasloužené? Jak vy osobně hodnotíte práci Dana Ťoka na resortu dopravy? Měl by skončit?
Dan Ťok nevybočuje ze smutné úrovně většiny členů současné vlády. Jeho smůlou je, že jedním z Babišových argumentů při zdrcující kritice poměrů při jeho vstupu do politiky v roce 2013 byla neschopnost polistopadových vlád postavit dálnice a že on to změní. Nezměnil nic, naopak, situace je proti předbabišovské éře horší. Lidé i mimo Prahu sedli do aut, nové dálnice nejsou, a tak se situace na silnicích díky rostoucím intenzitám dopravy zhoršila. O tom svědčí i smutná bilance mrtvých při dopravních nehodách. Myslím si ovšem, že rozhodně horší je například ministryně průmyslu a obchodu Nováková, nebo Brabec, který se v boji se suchem zatím zmohl na podporu nákupu sudů na vodu. Jestli by měl někdo skončit, tak nejlépe celá vláda. Dobrý PR Babiše nám dálnice nepostaví, rychlý internet taky ne, před suchem neochrání sudy na dešťovku…
Koncem roku byl v médiích hojně propírán dopravní kolaps na D1. Šlo skutečně o tak závažný problém, nebo Ťokovu resortu jen uškodilo, že se celá věc odehrála v předvánočním „okurkovém období“, kdy se jinak nic moc nedělo?
Kauza D1 u Humpolce byla viditelnou „poslední kapkou“, kterou pohár skutečné situace v resortu dopravy přetekl. Rozhodně kalamita byla nebezpečná pro ty, kdo v ní uvízli a nemohli pryč (například školní autobus). Z ekonomického hlediska to taky nebylo ono – zkolabovala nejdůležitější dálnice ve střední Evropě. V západní Evropě taky kolabuje doprava, není to zase něco tak vzácného. Jenže tady to bylo vinou zbabraného průběhu investice, nikoli z důvodu např. nedostatečné kapacity silnice, nebo dramaticky špatného počasí. Přece není možné, aby republiku paralyzovalo 20 cm sněhu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marek Korejs