Objem peněz na správu, opravy a investice do nádražních budov poroste, říká náměstek SŽDC pro správu majetku Drmola

15.01.2018 18:00 | Zprávy

ROZHOVOR Náklady na správu, opravu a investice do železniční cesty podle náměstka generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáše Drmoly porostou. „V roce 2019 odhaduji jejich výši na přibližně 1,8 miliardy, podobně pak o rok později,“ sdělil Drmola v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz. Kromě toho pohovořil i o tom, co má státní organizace v příštích letech v plánu.

Objem peněz na správu, opravy a investice do nádražních budov poroste, říká náměstek SŽDC pro správu majetku Drmola
Foto: SŽDC
Popisek: Tomáš Drmola. náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku

Uplynul rok a půl od převzetí správy nádraží v zemi, to je již dostatečná doba na první hodnocení. Jak si podle vás SŽDC vede?

Jsem přesvědčen, že dobře. S postupem oprav a jejich příprav jsem spokojen. SŽDC jasně ukazuje, že je spolehlivým investorem a správcem. De facto ihned (během 1,5 roku od převzetí) se rozběhly menší opravy na téměř čtyřech stovkách nádraží. Na sklonku uplynulého roku se nám podařilo zahájit první větší investiční akce. Běží rekonstrukce v Lipníku nad Bečvou, Přerově, Kuřimi, Hradci Králové, Turnově či Sokolově. V únoru se připojí i břeclavské nádraží. Pokud bych se měl vyjádřit v číslech, dostáváme se na částku k jedné miliardě korun. Nicméně drtivá většina práce je před námi. V rámci detailního plánu komplexních rekonstrukcí jsme vyčíslili předpokládané náklady do roku 2022 na 8,4 miliardy korun.

Cestující vítají první změny, nicméně očekávání jsou větší. Chtějí modernizovaná nádraží, ne pouze dílčí úpravy. Co tomu doposud bránilo?

Ztotožňuji se s míněním veřejnosti o stavu českých nádraží. Rozumím jejím očekáváním. Priority jsou jasné, ale musíme stát nohama na zemi. I laik chápe, že rozsáhlejší modernizace si vyžadují potřebný čas na projektovou přípravu. To nemluvím o větších historických budovách, kde je nutné zadání studií. To se rozhodně nedá zvládnout za jeden či dva roky. Uvedené první rekonstrukce jsme zahájili díky tomu, že jsme v rámci převodu nádraží převzali od Českých drah i projektovou přípravu. I zde však byla nezbytná aktualizace. Máme jasný střednědobý plán a představu o postupu prací. Především se soustředíme na nejfrekventovanější nádraží, ale nemůžeme nechat chátrat ani ta malá, méně využívaná, která jsou rovněž v neutěšeném stavu.

Říkáte, že letošní rok je především o projektování. Zlom tedy nastane v roce 2019?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

SŽDC , Tomáš Drmola

autor: zad

Ing. Jan Bartošek byl položen dotaz

jmenování premiéra

Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vyoral k výpadku proudu: Tak mají další pádný důvod zdražovat

0:00 Vyoral k výpadku proudu: Tak mají další pádný důvod zdražovat

ZÚČTOVÁNÍ TOMÁŠE VYORALA Kdo věří politikům, je idiot. Podle toho bychom měli přistupovat i k ujišťo…