Litvínov: Intenzivně se diskutuje o zelené trase ropovodu

19.10.2018 9:16

Nařízením Evropského parlamentu a Rady EU z roku 2013 jsou stanoveny hlavní směry pro transevropské energetické sítě. Jeden z prioritních koridorů pro propojení dodávek ropy ve střední a východní Evropě vede přes Litvínov do Spergau (SRN).

Litvínov: Intenzivně se diskutuje o zelené trase ropovodu
Foto: zsmezibori.com
Popisek: Litvínov

Proti návrhu, aby koridor DV5 pro ropovod Litvínov - hranice ČR/SRN vedl v souběhu se současným vedením etylénovodu a procházel by tak územím Litvínova a Klínů, je vedení města Litvínova, vedení obce Klíny i předsednictvo Svazku obcí regionu Krušných hor. Domnívají se, že by to znamenalo nejen zvýšené bezpečnostní riziko, ale také nepřiměřený zásah do vlastnických práv. Pro dosažení kompromisního řešení vedení ropovodu tak, aby bylo co nejméně zasaženo do života obyvatel dotčených obcí, avšak při nutném respektování místních přírodních poměrů a s ohledem na technickou a ekonomickou proveditelnost stavby, byla založena pracovní skupina. Členy skupiny jsou Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Krajský úřad Ústeckého kraje, MERO ČR, a. s., dotčené obce (Litvínov, Klíny, SORKH). V pořadí třetí jednání pracovní skupiny proběhlo 12. října v Litvínově. Tentokrát byla projednána stanoviska všech dotčených subjektů k návrhu alternativní trasy navržené společností MERO ČR (zelená), která se liší od trasy uvedené ve 2. aktualizaci Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje a je k dotčeným městům šetrnější. Předloženy byly také dodatečné informace k posouzení všech tras a definován další postup navrhovatele MERO ČR.

Z diskuze vyplynulo, že pro MPO je zelená trasa za určitých podmínek schůdná, přestože jsou na ní problematická místa. Část totiž zasahuje do dobývacího prostoru vyhrazeného nerostu (hnědé uhlí). MPO připouští, že by při dodržení předem definovaných podmínek ropovod navrženým územím vést mohl a řešením tohoto problému se bude zabývat ve spolupráci se společností MERO ČR mimo pracovní skupinu. Pro město Litvínov je zelená trasa přijatelná, přestože by procházela dvěma rozvojovými zónami a dvěma koridory, což z pohledu vedení města není problém. Zelenou trasu preferuje Svazek obcí regionu Krušných hor, především obce Horní Jiřetín a Nová Ves v Horách.

Pracovní skupina došla k závěru, že zelená trasa je dobrým základem pro další rozhodování, přičemž k finálnímu potvrzení dojde až po projednání takového postupu v zastupitelstvech obcí s tím, že MERO ČR a MPO se budou v mezidobí mimo pracovní skupinu zabývat vyřešením případně zasaženého dobývacího prostoru. Dá se očekávat, že další jednání pracovní skupiny nastane na přelomu roku 2018/2019.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hradec Králové: Ve městě se na zkoušku objeví barevné koše na tříděný odpad

7:17 Hradec Králové: Ve městě se na zkoušku objeví barevné koše na tříděný odpad

V Hradci Králové se na více než dvou desítkách míst objeví barevné koše na tříděný odpad. Lidé tak b…