Dobrý den, kolegyně, kolegové. Děkuji za slovo.
A já bych se rád v rozumné míře, v rozumném obsahu vyjádřil k návrhu státního rozpočtu, a konkrétně ke dvěma pozměňovacím návrhům, které jsem připravil. Respektuji znění jednacího řádu a respektuji i to, a také vysvětlím, že to, o čem hodně budu mluvit, je rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury, který je v souladu se zákonem projednáván návazně jako další bod a budeme o něm hlasovat, a i tam v rozpravě detailněji několik věcí bych chtěl v rozpravě okomentovat, ale je on vlastně součástí toho celkového návrhu státního rozpočtu, a to konkrétně kapitoly 327 Ministerstvo dopravy.
Já jsem do toho rozpočtu podal dva pozměňovací návrhy, a nemohu to nezkusit a požádat vás, aspoň některé z vás, o jejich podporu, protože si myslím, že jsou rozumné, jsou nepolitické a jsou na podporu dopravy, nejen dopravní infrastruktury, ale také dopravy veřejné. Ten první pozměňovací návrh pod číslem sněmovního dokumentu 504 hovoří - ono to není tak úplně na první pohled čitelné - o výdajích, o ostatních výdajích spojených s dopravní politikou státu. Je to návrh na zvýšení o 1,5 miliardy na úkor obsluhy státního dluhu. A je to částka, kterou když rozklíčujeme, se týká onoho snížení slev ve veřejné dopravě. To snížení ze 75 % na 50. Já tady nebudu zdržovat argumenty, které už ode mě zazněly v tom prvním čtení a na které logicky a zcela stejně může reagovat pan ministr dopravy Martin Kupka, tak jak to i řekl ve veřejných médiích. Je to zkrátka politické rozhodnutí vaše, které, byť s ním nesouhlasíme, tak musíme nebo můžeme respektovat, máte na něj právo, a je jasné, že tu reakci, ten účet za to vystaví občané, ale přesto to tady chci stručně říci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.