Dobré dopoledne ještě jednou. Jsem to vlastně dneska avizoval, že opravdu ten zákon tím, aby byla zavedena Inspekce silniční dopravy, tak otvírá devět dalších zákonů, takže i těch témat podružných je tam vícero.
Na úvod svého vystoupení v řádné rozpravě jenom zopakuji to, co jsme říkali v předchozích čteních i na hospodářském výboru, že základní nosič, základní téma tohoto zákona jako opozice podporujeme, budeme určitě hlasovat pro, víceméně... i podle toho nebo nezávisle na tom, jak dopadnou některé dílčí z pozměňovacích návrhů, že tam nevnímáme žádný nějaký zásadní nebo kruciální problém.
Vnímám pozitivně to, že ta inspekce začne působit nejen v oblasti osobních vozidel. Vše bylo už v médiích diskutováno, ať už kvalita technického stavu, kvalita emisních systémů vozidel, kdy já dlouhodobě se netajím názorem, že současný systém, kdy emise jsou deregulované, není potřeba k nim žádná registrace, žádná licence, takže tam je velký potenciál problémů a podvodů na neregulovaných emisních stanicích, takže i tahle novela nebo tato novinka může přinést nebo být určitým krůčkem ke zkvalitnění životního prostředí. Tady se shodnu s ministrem Kupkou, ne v tom smyslu, že budou kontrolováni jenom ti lidé na konci, ti řidiči nebo majitelé vozidel, kteří si třeba někdy nemohou dovolit nějaká novější nebo dražší, ale že právě ta kontrola i díky mobilním stanicím, které budou vznikat, se může podívat a posvítit si třeba právě na nepoctivce u emisních stanic.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV