Materiál připravila Digitální a informační agentura (DIA) a popisuje aktuální stav digitalizace, další plánovaný vývoj a také výjimky, které byly schváleny kvůli tzv. nepřiměřené zátěži. Cílem harmonogramu je zajistit, aby rozhodnutí o digitalizaci byla datově podložená, jednotná a transparentní.
Stát má dnes díky Digitální a informační agentuře (DIA) vůbec nejpodrobnější přehled o tom, jak si vede s digitalizací služeb. Nový harmonogram ukazuje nejen to, co už funguje, ale také jaké služby budou online v následujících letech.
Ze sledovaných více než 6 100 služeb veřejné správy je aktuálně 1242 služeb plně digitalizovaných, a tedy dostupných online. Dalších 2 257 služeb má jasně stanovený harmonogram, podle kterého proběhne jejich digitalizace v následujících letech. V některých případech, například pokud službu využije jen pár desítek lidí ročně, může stát využít výjimku. U 2 044 služeb byla na základě zákonných podmínek uznána výjimka z digitalizace kvůli tzv. nepřiměřené zátěži a lidé je mohou vyřídit tzv. volnou formou podání (datovou schránkou, e-mailem se zaručeným podpisem, papírově). Nejčastěji uznané žádosti se týkají jednoduchých služeb s nízkou četností podání (do 60 ročně).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV