Munzar (ODS): Kvůli pár stovkám za rok si nikdo nekoupí elektromobil za milion

20.06.2019 13:41 | Zprávy

Projev na 30. schůzi Poslanecké sněmovny 20. června 2019 k zákonu o pozemních komunikacích

Munzar (ODS): Kvůli pár stovkám za rok si nikdo nekoupí elektromobil za milion
Foto: ods.cz
Popisek: Vojtěch Munzar (ODS)

Vážené kolegyně, vážení kolegové.

Dovolte i mně, abych se vyjádřil k části návrhu zákona týkající se osvobození či zvýhodnění od časového poplatku. Já tomu tedy dál budu říkat dálniční známka, všichni jsme na to zvyklí, a to v návaznosti na dopady do životního prostředí.

Nechci tady v tuto chvíli zabředávat úplně do diskuse o tom, kolik vyprodukuje emisí celý vozový park a jak je to poměřeno třeba s nákladní lodní dopravou, ani kolik miliard daňové poplatníky bude stát investice do infrastruktury a modernizace distribučních sítí na elektromobilitu. Proto se chci držet právě pouze otázky odpuštění či zvýhodnění plateb za používání dálnic. A k tomu bude směřovat potom i pozměňovací návrh, který vám představím.

Já upřímně řečeno si nemyslím, že osvobození nebo úspory při koupi dálniční známky, tedy úspora patnáct set v případě plného osvobození, nebo pět set korun za rok v případě snížení, může být tou skutečnou motivací, proč by si někdo koupil o statisíce korun dražší moderní vozidla na alternativní pohon. A rozhodně si nemyslím, že tato marginální úspora je nějakým motivačním nástrojem pro konečné spotřebitele, aby se na trhu s vozidly nějak jinak rozhodovali. Kvůli pár stovkám za rok si skutečně nikdo nekoupí elektromobil za milion korun. V tom to skutečně není. Ale dobře. Pokud přijmeme tezi, že chce stát nějakým způsobem symbolicky ocenit majitele vozidel, které přispívají ke snižování emisí z dopravy, pak ale nerozumím tomu, že ministerstvo - a teď tedy stát a vláda, nejde technologicky neutrálním řešením, ale preferuje pouze určitou technologii.

Místo toho, aby se Ministerstvo dopravy soustředilo na snižování emisí, tak se soustředí na konkrétní technologii návrhu zákona. Já vám to hned vysvětlím. Úplného osvobození je tou hranicí emisní limit 50 gramů na kilometru. V takovém případě auto dostane zelenou značku a dálniční známku majitel neplatí. Tady se to váže na emisní limit. Ale u snížení ceny dálniční známky šlo Ministerstvo dopravy úplně jinou cestou. Snížení ceny u dálniční známky předpokládá u vozidel poháněných plynem nebo biometanem, tedy CNG či LNG.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

komunikace , Munzar , mýtné , ODS , sněmovna , 30. schůze , 20.6

autor: PV

Ing. Jan Bartošek byl položen dotaz

jmenování premiéra

Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich

20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k předvolebním slibům Pirátské strany.