Děkuji za slovo, pane předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, přeji vám pěkný večer.
Já jsem rád, že se konečně dostalo i na snad konečné projednávání tohoto tisku. A stejně jako tady pan senátor Goláň, bych vás velmi rád požádal, abyste podpořili senátní verzi. Hlavní změny, které přináší, tak ty už tu pan senátor popsal, takže já to jenom velmi krátce shrnu. To, co přináší senátní verze oproti sněmovní, je to, že se tam zavádí jasný zákaz poskytnutí dotace anebo veřejné zakázky v případě toho, že je v evidenci zjištěna nesrovnalost. A stejně tak pokud by při udělování dotace nebo při přidělování veřejné zakázky příslušný úřad zjistil, že nějaká nesrovnalost v evidenci je, tak se zavádí povinnost ji oznámit příslušnému soudu.
Dále se v případě zakázek zpřesňují určité věci. Konkrétně se dává úřadu možnost vyžádat si další podklady nad rámec pouhého ověření záznamu v evidenci, právě aby mohly zjistit případné nesrovnalosti. Bohužel je to evidence, ne rejstřík, tudíž je nutné tam tento režim zavést. A v případě dotací se vlastně zavádí podobná věc, tzn. taky je možnost toho daného úřadu vyžádat si další doklady toho, kdo je skutečným majitelem daného žadatele.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV