Dnes se po delší “přestávce” děti vrátí zpět do školních lavic. Sice je tam zatím nečeká původně avizované "rouškové cvičení", ale "uzavření" či "přivření" škol visí ve vzduchu. Jinak se ale asi nezmění nic. Bohužel.
Děti budou nadále zahrnovány nesmyslným kvantem informací, jejichž (velmi dočasné) vstřebání bude ověřováno jen málo smysluplnými, zato přísnými testy. Případná modernizace se zřejmě projeví pouze opětovnou debatou o tom, zda má, či nemá být povinná maturita z matematiky a jak vlastně má tato zkouška vypadat (aby ji studenti zvládli, neb v opačném případě "to vypadá špatně"). Slova jako e-learning či projekty, budou padat jen vyjímečně. Diskusi o tom, co si žák základní a střední školy v 21. století má (skoro) bezpodmínečně ze školy do dalšího života odnést, se budeme i nadále vyhýbat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV