Čau lidi, tohle byla teda dovolená za všechny prachy. Fakt peklo. Mobil neustále bzučel a než jsem sjel kopec, naskákaly další smsky a zmeškané hovory. Z kabiny, co mě vozila na svah, se stal pojízdnej kancl. Chtěl jsem pro vás udělat fotku s hezkým výhledem a pivem, když je to u nás teď tak populární téma, tak jsem si sedl na terasu horské hospody. A tam jsem si objednal půllitr za extrémně předraženou cenu, abych vám zdokumentoval, že ve Francii platí hospodský 20 procent DPH a u nás od 1.5. bude platit jen 10 procent, a šel si počíst na net, copak asi za ten týden napsali naši skvělí komentátoři o téhle naší skvělé slevě na točené pivo. Alena Schillerová to nesmírně trpělivě vysvětlovala ve všech médiích, která v této zemi máme. Volali jí hospodští, kavárníci, hoteliéři, děkovali a vyjadřovali nám podporu. Já to minule rozepsal, aby to pochopil úplně každý.
Koukám ale na mobil a vidím plno stěžování, sloupků, proč je to špatně, ironické glosy. Sžíravé, samozřejmě! Jak jinak. Pořádná glosa musí být sžíravá. Ale víte, kdo je píše a šíří nejvíc? Rozhodně ne majitelé hospod, ani majitelé restaurací a hotelů. Ti vůbec. Jak víte, Asociace hotelů a restaurací nám za snížení DPH na stravovací služby a točené pivo udělila oficiální pochvalu. A taky pan prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň, který doslova řekl, že to určitě pomůže restauracím, které prodávají pivo, takže i těm vesnickým hospodám. Celý rozhovor si určitě poslechněte, dávám do komentářů.
Ti, kdo to nejvíc kritizují, jsou vybraná média a komentátoři, kteří dobře pochopili, že jsme prosadili neuvěřitelnou věc. Snížení daně na čepované pivo. Ano, poprvé od vzniku našeho samostatného státu. A samozřejmě to taky kritizují opoziční politici, kteří DPH navyšovali a účelově interpretují věci, které se přece vůbec neměnily. Prostě hledají důvody, proč menší daň na čepované pivo kritizovat.
Naopak ti, kterých se to skutečně týká, tedy hospodští, co makají za pípou a roznáší svým hostům piva, se těší na 1.5.2020, kdy jim DPH na točené klesne z 21 na 10 procent. A lidi, co chodí na pivo? Těch se ta změna vůbec netýká, respektive je tady možnost, že jim pivo zlevní. Aspoň symbolicky by to bylo fér.
Sedím na terase, lámu si hlavu, proč to tak je. Proč lidi, kteří nemají absolutně nic společného s hospodským byznysem, se do naší slevy na točené pivo tak moc opírají. Tak schválně, vy, kdo podnikáte, zkuste si představit, že za vámi přijde šéfka státní kasy a řekne: „Vám, právě vám se stát rozhodl snížit daň na to, čím si vyděláváte nejvíc nebo snížením ceny nalákáte nové klienty.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV