Primátor Hřib: V Praze byla zahájena výstavba metra D

20.06.2019 8:39 | Zprávy

Nová linka pomůže do budoucna s cestováním milionům lidí

Primátor Hřib: V Praze byla zahájena výstavba metra D
Foto: Hans Štembera
Popisek: Primátor Zdeněk Hřib

Středa 19. června 2019 se stala milníkem v pražské dopravě. Po mnoha letech vyjednávání a plánování začala výstavba čtvrté trasy pražského metra. Šachty a štoly vybudované v rámci geologického průzkumu v oblasti Pankráce poslouží téměř do posledního metru pro budoucí tunely linky metra D vedoucí ze stanice Náměstí Míru do Depa Písnice. Práce by měly být dokončeny přibližně za osm let a stát budou okolo 70 miliard korun.

Slavnostní zahájení výstavby metra D si nenechaly ujít špičky v oboru stavebnictví ani důležití lidé, kteří se zasloužili o to, aby práce na nové lince pražského metra začaly v co nejkratším čase. O první vyhloubené centimetry šachet se postarali sami představitelé hlavního města Prahy. „Dámy, džentlmeni, děti. Déčko dáme. Dolováním díry dnes dotáhneme debut důležité dopravní dostavby. Dlouho děděný dluh domácí dopravy dořešíme. Deklarujeme důsledný development Déčka. Doceňujeme danou důvěru. Díky,“ uvedl k události primátor hlavního města Zdeněk Hřib.

Pro metropoli je zahájení stavby klíčové, jelikož jižní část Prahy se potýká se stále rostoucí dopravou a nová linka metra by měla usnadnit cestování milionům lidí ročně. „Neexistuje moc zásadnějších zlepšení dopravní infrastruktury ve městě, než je rozšíření stávajících linek metra. A na takovém zlepšení fakticky začínáme pracovat. Za zahájením stavby metra D geologickým průzkumem stojí tisíce hodin práce desítek lidí, kteří si, stejně jako já, přejí, aby se Praha neustále modernizovala a rozšiřovala se stejně jako linky jejího metra,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.

Zahájení geologického průzkumu předcházely roky práce s odkoupením důležitých pozemků, kudy nová trasa metra povede. V tuto chvíli zbývají dojednat u zbylých několika pozemků pouze detaily. „Díky slušnosti a zdravému rozumu se nám úspěšně daří vykupovat pozemky, nacházet kompromis se soukromými subjekty, které budou výstavbou zasaženy, a využijeme 90 procent šachet a tunelů z dnes odstartovaného geologického průzkumu při budování tunelů a stanic linky metra D,“ dodal náměstek Scheinherr.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Garanti bezpečnosti

Tvrdíte, že NATO a EU jsou pro nás garantem bezpečnosti. NATO ano, ale jakým garantem bezpečnosti je EU? V čem? Jak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zitterbart (STAN): Systémová jsou komplexní centra pro děti

21:03 Zitterbart (STAN): Systémová jsou komplexní centra pro děti

Projev na 12. schůzi Senátu 2. července 2025 k zákonu o zdravotních službách