Scheinherr (Praha sobě): Rok 2020 ve zpětném zrcátku

02.01.2021 8:34 | Zprávy

Bilance minulého roku uveřejněná na facebookovém profilu

Scheinherr (Praha sobě): Rok 2020 ve zpětném zrcátku
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

Už přes dva roky pokračujeme ve splácení dluhu na pražské infrastruktuře. Projekty se po letech hýbou, stavíme, investujeme, opravujeme, řešíme malé velké drobnosti a myslíme na všechny druhy dopravy. Konec roku svádí ke zhodnocením a já bych pro vás měl jedno z pražské dopravy. Tak se připoutejte a jdeme na to. Chci vám ukázat, jaký obrovský kus práce jsme letos odvedli.

84 km nových a opravených silnic

Letos jsme s TSK Praha opravili nebo postavili 38 světelných křižovatek a 84 kilometrů silnic. Z toho máme 5 km nového povrchu na Jižní spojce a namátkou i na Novodvorské a Novovysočanské. Navázaly opravy se zkapacitněními nejdůležitějších nájezdových a sjezdových ramp do Chodovské, V Podzámčí a Modřanské. Díky nižšímu počtu cest na letiště jsme pohotově opravili i Evropskou. Přidali jsme odbočovák z D8 na Kbelskou a projektujeme podchod namísto přechodu na Zbraslavi, aby řidiči nemuseli na Strakonické nečekaně brzdit na padesátku.

Rekonstruujeme Barranďák

Začali jsme od pilířů a celou rekonstrukci jsme naplánovali tak, aby se řidičů a cestujících v MHD dotkla co nejméně. Zpracováváme dopravní modely a vymýšlíme nejlepší objízdné trasy. Letos jsme zkapacitnili výjezd a nájezd z Modřanské, opravujeme Štěrboholskou radiálu, Jižní spojku a most nad Růžičkovou roklí K Barrandovu je hotový už od loňska. Šli jsme do toho bez strachu o politické body, protože mosty se mají opravovat podle technického stavu, ne rozmaru politiků.

Připravujeme Městský okruh

Loni jsme schválili podobu Městského okruhu, která svádí co nejvíc dopravy pod zem a nedělá víc škody než užitku. Letos začal geotechnický průzkum. Díky 81 vrtům do hloubky až 150 metrů zjišťujeme, co nás pod zemí čeká. Poznatky projektanti použijí v dokumentaci pro územní rozhodnutí. Předcházíme propadům jako při stavbě Blanky.

Přechod na Karláku a široká ulice Na Slupi

Opravili jsme 54 kilometrů chodníků a udělali ze 156 přechodů bezpečnější místo. Srdcovkou roku je oprava křižovatky na Karlově náměstí s Resslovou ulicí. Chodci zde konečně získali místo na slunci a nemusí se složitě motat v podchodech. Ulice Na Slupi na Albertově už nemá v nejužším místě 35 cm a přejít se dá u Vltavské a na Vítězném náměstí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Proč řešit tituly?

Já bych řekl, že dnes má titul kde kdo a o ničem to nevypovídá, respektive o jeho odbornosti a schopnostech. Snad s výjimkou lékařů, tam bych asi nechtěl, aby mě ošetřoval někdo, kdo o tom nemá páru. Mimochodem dnes je není problém narazit na vysokoškoláka, ale co na lidi, co umí pracovat rukama. Tř...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zitterbart (STAN): Systémová jsou komplexní centra pro děti

21:03 Zitterbart (STAN): Systémová jsou komplexní centra pro děti

Projev na 12. schůzi Senátu 2. července 2025 k zákonu o zdravotních službách