Hlavním cílem bylo posoudit fungování stávajících pravidel v Evropě a navrhnout možná zlepšení. Klamavá reklama, nátlakové metody a agresivní praktiky totiž zdaleka nejsou pro spotřebitele při nákupech minulostí. Situaci navíc komplikuje rozvoj elektronického obchodu, jeho přeshraniční charakter a nové způsoby nakupování i reklamy.
„V Evropském parlamentu panuje shoda, že stávající pravidla fungují relativně dobře. Kámen úrazu je však v jejich provádění a uplatňování na úrovni členských států, čehož jsme bohužel svědky i v České republice,“ uvedla europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD, S&D), členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele a stínová zpravodajka hodnocení uvedené směrnice.
Prostor pro zlepšení vidí europoslanci mimo jiné v oblasti sankcí. Ty by nikdy neměly být nižší, než zisky a výnosy, které z prodeje s využitím nekalých obchodních praktik plynou. „Sankce musí být účinné a odrazující. Znovu se ovšem vracíme k efektivitě vymáhání – pokud dozorový orgán uloží subjektu pokutu, jejíž vymáhání nejenže nespadá do jeho pravomocí, ale tento orgán nemá ani zpětně přístup k informaci, zda byla pokuta skutečně zaplacena či nikoli, dostáváme se do slepé uličky,“ naráží europoslankyně na situaci, se kterou se potýkají i orgány v České republice.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz