Starostové v Jihomoravském kraji: Ve věci nádraží budeme hlasovat pro variantu "u řeky"

13.01.2018 8:35

Klub zastupitelů Starostů pro jižní Moravu bude na pondělním zastupitelstvu Jihomoravského kraje hlasovat pro variantu řeka. Důvody prozrazuje Martin Maleček.

Starostové v Jihomoravském kraji: Ve věci nádraží budeme hlasovat pro variantu "u řeky"
Foto: STAN
Popisek: STAN

Při zvažování jednotlivých variant vzali Starostové v úvahu ve studii proveditelnosti formulované celospolečenské cíle, které by měly být vybudováním nového nádraží naplněny a lépe vychází právě varianta A.

1) Je nepochybné, že je třeba vzít v úvahu časový horizont realizace (kde varianta B, tzv. pod Petrovem je realizovatelná o 6-10 let později).

2) možné budoucí napojení Brna na vysokorychlostní tratě (varianta B je v tomto ohledu podle závěrů studie proveditelnosti ekonomicky prakticky nerealizovatelná).

3) možnost financování ze zdrojů evropské unie (varianta B by vzhledem k její pozdější možné realizaci podle zástupců SŽDC na tyto peníze už nedosáhla).

4) možnost fungování současné železniční sítě při realizaci nového nádraží (zde by v případě varianty B muselo být po zhruba 6 let velké omezení především regionálních linek, které by končily na okrajových brněnských nádražích, jak se vyjádřil KORDIS JMK).

"Všechny tyto aspekty podle nás převážily nad časově lepší dostupností varianty B, která by podle SŽDC znamenala časovou úsporu zhruba 2-4 minut," říká náměstek hejtmana Martin Maleček.

K otázce formulace stanoviska kraje se mohla vyjádřit všechna města a obce v kraji, všech 671 starostek a strostů bylo osobními dopisy zváno na prezentaci výsledků studie proveditelnosti, která proběhla v půli prosince. Dorazilo ale pouze 14 zástupců obcí. Všechny obce byly vyzvány, aby se v případě zájmu k závěrům studie proveditelnosti a výběru jedné z variant vyjádřily, učinilo tak pouze 5 obcí.

"Myslím, že je to dostatečný signál, že se čeká vyjádření od krajského zastupitelstva. Podobně jako v Brně, kde daly v minulém roce více než tři čtvrtiny voličů opakovaně svojí neúčastí při referendu najevo, že k této věci se má na základě odborných podkladů vyjádřit zastupitelstvo města Brna. Potěšilo mě, když shodou náhod vyšel právě dnes obsáhlý rozhovor s ředitelem Kanceláře architekta města Michalem Sedláčkem, který se na základě analýzy studie proveditelnosti a dalších dostupných faktů vyjádřil jednoznačně pro nádraží „u řeky“ a zdůvodnil to stejnými věcnými argumenty, které mě napadly hned po absolvování prvních dvou prezentací studie proveditelnosti 29.11. a 6. 12. Mimo jiné podle názoru ředitele KAMu by bylo zpoždění varianty pod Petrovem oproti variantě u řeky dokonce 8-12 let, tedy daleko víc, než odhaduje studie proveditelnosti. Vzhledem k tomu, že KAM má pracovat na územním plánu města Brna,ve kterém varianta B v současné době není, tak předpokládám, že tento odborný odhad je naprosto relevantní. Věřím, že dojde k tomu, co KAM avizoval a během tohoto týdne budou zveřejněny výsledeky analýzy, kterou pro vedení města Brna KAM vypracoval," dodal Maleček.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kavij (KSČM): Česká republika směřuje do války

4:31 Kavij (KSČM): Česká republika směřuje do války

Česká republika směřuje do války. Žene jí tam svými projevy a svými činy prezident Petr Pavel, premi…