Štefek (KSČM): STAN a SPOLU v kraji prosadily zdražení jízdného až o 30%

10.06.2025 10:04 | Komentář

Koalice STAN a SPOLU na Středočeském kraji prosadila většinou jednoho hlasu zdražení veřejné dopravy v kraji až o 30 % i automatické zdražování po 2 letech.

Štefek (KSČM): STAN a SPOLU v kraji prosadily zdražení jízdného až o 30%
Foto: KSČM
Popisek: Zdeněk Štefek, KSČM

Náš nesouhlas byl hlasitý, ale proti mašinérii nepomohly ani argumenty:

Předkládáte nám po několika málo letech návrh na další zdražení veřejné dopravy. V minulém volebním období jste zdražovali myslím minimálně 2x, když nepočítáme zrušení jízdného zdarma pro žáky, studenty a seniory nad 65 let. V roce 2021 jste zdražili tarify o průměrných 20 % a po škrtech zejména na železničních lokálních tratích jste další zdražení prosadili v roce 2022. Dětem od 6 let a studentům stouplo od 1. dubna jízdné o 100 %, stejně tak i seniorům nad 65 let. Nově zaplatili 25 % základní sazby v autobusech PID i držitelé průkazů ZTP a ZTP/P, ti v nich do té doby cestovali bezplatně. Senioři nad 70 let, kteří do té doby jezdili zdarma, si od 12. června platí polovinu základní sazby. 

 Nyní zdražujete o dalších až 30 %. Zároveň předkládáte i mechanismus, aby se další zdražování již nemuselo zde projednávat. 

Uvedu 7 bodů proti zdražování:

1. Prognóza demografického vývoje v našem kraji jednoznačně ukazuje růst obyvatel, tedy větší dopravní zátěž. Je na nás, abychom jednoznačně řekli, že zda se budeme snažit zajistit moderní veřejnou dopravu nebo zda cenovou politikou zaženeme Středočechy do nekonečných front. 

2. Zdražení až o 30 % je pro mnoho lidí likvidačníVe Středočeském kraji dojíždí tisíce lidí denně za prací, do škol nebo k lékaři – často do Prahy, ale i do blízké větší obce či města.Mnoho z nich nemá alternativu – auto si nemohou dovolit, nebo ho nechtějí využívat z ekonomických či ekologických důvodů.Zvýšení nákladů o 30 % představuje stovky až tisíce korun měsíčně navíc. 

To je zásah, který nejvíc pocítí:

Nízkopříjmové domácnosti, důchodci, samoživitelé, studenti a učni.

3. Úbytek cestujících › přesun do aut

Vyšší ceny logicky povedou k odlivu cestujících z vlaků a autobusů do osobních aut.

Důsledky: 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Článek byl převzat z Profilu Ing. Zdeněk Štefek

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Vylučujeme spolupráci s ANO, SPD a extremisty

A s ODS, kterou po vašem odchodu z vlády a vůbec po tom, jak se k vám Fiala zachoval spolupráci nevylučujete? Je teda pravda, že jste ODS kritizovali už kdysi a pak jste se s ní spřáhli, tak já nevím, jak vám rozumět?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dostál (Stačilo!): Děs a hrůza v rozsahu přes hodinu

22:32 Dostál (Stačilo!): Děs a hrůza v rozsahu přes hodinu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke Zprávě o stavu Unie předneseném předsedkyní Evrops…