MUDr. Olga Sehnalová, MBA

  • Zlínský kraj
  • náměstkyně hejtmana
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,07. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

12.06.2012 18:17:00 - hugo

bezpečnost na silnicích

Paní europoslankyně, chcete bojovat za větší bezpečnost na silnicích. Mohu se zeptat, jak byste toho chtěla docílit? Děkuji

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

19.11.2013 9:39:33 - MUDr. Olga Sehnalová, MBA
Dobrý den, děkuji Vám za dotaz. Považuji za nepřijatelné, aby si dopravní nehody na evropských silnicích každý rok vyžádaly více než 30 000 obětí. Dlouhodobě podporuji tzv. Vizi nula obětí dopravních nehod v Evropské unii do roku 2050. Tato vize je součástí ambiciozního programu Evropské unie pro bezpečnost silničního provozu v Evropské unii. Do roku 2020 je cílem snížení smrtelných dopravních nehod na silnicích alespoň o polovinu. Za tímto účelem je v Evropské unii postupně přijímána celá řada opatření – od kampaní, které mají za cíl zlepšit chování všech účastníků silničního provozu, přes kroky směřující ke zkvalitňování silniční infrastruktury, po lepší technický stav vozidel a zapojení moderních technologií, které nám pomohou na nehody reagovat rychleji. V současné době například intenzivně pracuji na legislativních dokumentech k zavedení systému eCall v nových modelech automobilů od roku 2015. Očekává se, že při plné funkčnosti systému dojde ke snížení smrtelných zranění na silnicích o 2 500 ročně. Na stole je samozřejmě i celá řada dalších návrhů. Od minulého týdne v Evropské unii například platí směrnice o přeshraničním vymáhání dopravních předpisů. V praxi to znamená, že státy si mezi sebou budou moci vyměňovat informace o pachatelích nejnebezpečnějších dopravních přestupků, jako jsou nezapnuté bezpečnostní pásy, průjezd na červenou, překročení maximální povolené rychlosti nebo alkohol či návykové látky za volantem. V jednání mezi Radou, Evropským parlamentem a Evropskou komisí je v tuto chvíli i balíček pravidel o technické způsobilosti vozidel, který má například zajistit, aby byly pravidelné a silniční technické kontroly vozidel ve všech členských státech stejně důsledné, neboť i technické závady jsou příčinou řady dopravních nehod.